Voor meer informatie: 085-7733750

Pechhulp voor auto
caravan en aanhanger
Pechhulp voor auto
caravan en aanhanger
Pechhulp voor auto
caravan en aanhanger

Vraag en antwoord

Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper zijn ten opzichte van bijvoorbeeld de ANWB?
Dit is eenvoudig te verklaren. Bij de ANWB is onderhoud geen verplichting voor het aangaan van een lidmaatschap. De ANWB kent slechts drie voorwaarden waaraan iemand moet voldoen voor het verkrijgen van een pechhulp lidmaatschap:

* Het voertuig dient voorzien te zijn van een Nederlands kenteken
* Het voertuig dient voorzien te zijn van een (nog) geldige APK
* De persoon in kwestie (persoonsgebonden pechhulp) dient in Nederland woonachtig te zijn

Geen van deze drie voorwaarden zeggen iets over de betrouwbaarheid van het aan te melden voertuig. Daarnaast betaalt iedereen, ongeacht de leeftijd van de auto, hetzelfde bedrag bij dezelfde dekking. Iemand met een oude auto die slecht onderhouden is maar waarbij het voertuig nog wel voorzien is van een APK, betaalt evenveel als iemand met een auto van een zeer recent bouwjaar. Met andere woorden, indien u een auto heeft die goed onderhouden is betaalt u automatisch mee voor pechhulp aan auto's die in een veel slechtere staat verkeren. Bij de ANWB is er door deze handelswijze sprake van veel meer pechmeldingen wat terug te zien is in het in rekening gebrachte tarief. ( € 145.- per jaar bij Europese dekking, ongeacht leeftijd en staat van de auto ).

Pechonderwegservice.nl kent regulier uitgevoerd auto onderhoud als voorwaarde voor het uitgeven van een mobiliteitspas. Tenslotte verminderd uitgevoerd auto onderhoud de kans op pech aanzienlijk en dit voordeel hebben wij direct verwerkt in de pas prijs voor iedereen. Zo betaalt u niet mee voor de pechhulp van een ander en komt het voordeel u direct toe. De pas prijs van Pechonderwegservice.nl is maar liefst € 95.- euro goedkoper dan de ANWB.

Bespaar direct geld en zeg uw dure ANWB of Route Mobiel lidmaatschap direct op. Indien u langer dan 1 jaar lid bent kunt u direct opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. U kunt dit telefonisch doen bij zowel de ANWB als Route Mobiel.
Is de pechhulp van Pechonderwegservice.nl net zo goed als ANWB of Route Mobiel?
Pechonderwegservice.nl hanteert een budgetprijs maar is geen budget product! Wij bieden een zeer uitgebreide service! 24 uur per dag en 7 dagen in de week is onze alarmcentrale bemand en kunt u, bij onverhoopte pech, gebruik maken van een goede en snelle pechhulp.

De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl voorziet u bij afgifte 1 jaar lang in pechhulp voor uw auto, uw caravan én uw aanhanger. Onze pas is kentekengebonden en niet persoonsgebonden. Iedere bestuurder van uw auto heeft dus recht op pechhulp! Bij pech in het buitenland voorzien wij indien nodig ook in (een) hotelovernachting(en) én vervangend vervoer.

Wanneer u onze pechhulp service vergelijkt met ANWB en bijvoorbeeld Route Mobiel zult u zien dat onze service standaard zeer uitgebreid is en in veel gevallen voorziet in betere service tegen een veel lager vast tarief van slechts € 49,95 per jaar.

Zorgeloos autorijden begint met een mobiliteitspas van POWS!
Voorziet Pechonderwegservice.nl ook in pechhulp aan mijn caravan en/of aanhanger?
Ja. Ook bij pech met uw caravan en/of aanhanger (*) voorzien wij in pechhulp verlening. Er moet dan wel sprake zijn van echte pech waarbij uw mobiliteit in het geding is. Denk hierbij aan pechhulp bij een lekke band en/of problemen met uw (oploop) rem. Wij verlenen geen pechhulp bij kleine problemen waarbij mobiliteit niet in het geding is. Denk dan aan kleine problemen zoals een lekkende kraan, een raam welke niet goed sluit of problemen met de mover. Wij voorzien niet in het aanbieden van een vervangende caravan en/of aanhanger. Bij pech waarbij u niet verder kunt en wij niet ter plaatse kunnen zorgen voor mobiliteit, nemen wij altijd de auto en de caravan en/of aanhanger mee.

(*)
Een voorwaarde voor pechhulp aan uw caravan en/of aanhanger is dat het trekkende voertuig voorzien is van een geldige mobiliteitspas waarbij het kenteken als zodanig bij ons bekend én geregistreerd is.
Wat kost de pechhulp pas van pechonderwegservice.nl?
De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is alleen verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u hier vinden:
http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven.

Voor onze mobiliteitspas betaalt u maximaal €49,95 per jaar. U heeft dan 1 jaar lang pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*). Onze pas is kenteken gebonden, dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit geldt ook voor de passagiers en dit op basis van het aantal zitplaatsen van de personen auto. Tevens voorziet onze mobiliteitspas in pechhulp voor uw caravan en aanhanger, voorwaarde is wel dat het trekkende voertuig bij ons bekend én geregistreerd is.

(*) Alle landen die als zodanig vermeld staan op uw groene kaart.

Losse uitgifte van onze mobiliteitspas is zonder onderhoud niet toegestaan nog mogelijk.
Mijn auto is al wat ouder, betaal ik dan meer?
Nee. In tegenstelling tot veel concurrenten, (Bijvoorbeeld de BOVAG), maken wij geen onderscheid in pas prijs voor wat betreft de leeftijd of kilometerstand van uw auto. De pas kost €49,95. De enige voorwaarde die wij stellen aan het verkrijgen van onze mobiliteitspas is onderhoud. U dient regulier jaarlijks auto onderhoud te laten uitvoeren aan uw auto en dit bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven waar u terecht kunt voor onderhoud én onze pas kunt verkrijgen kunt u vinden via deze link: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Mijn auto is goed onderhouden maar heeft een hogere kilometerstand, betaal ik dan meer?
Nee. Ook in het geval van een hogere kilometerstand is onze pas prijs €49,95. Ook hier stellen wij de voorwaarde van auto onderhoud. Voor het verkrijgen van onze mobiliteitspas dient u regulier auto onderhoud te laten uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Wanneer u onderhoud heeft laten uitvoeren, kunt u onze pas aanschaffen. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u via deze link vinden: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Ik heb een oldtimer, kan ik deze auto ook aanmelden?
Ja. Ook oudere klassieke auto's of oldtimers kunt u bij ons aanmelden voor mobiliteitsservice. Wij accepteren uw voertuig mits u deze voorziet van regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf welke vermeld staat op onze website. Na onderhoud kunt u onze pas bij het betreffende autobedrijf verkrijgen voor €49,95. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u via deze link vinden: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Voor wie is pechonderwegservice.nl?
De pech onderweg service pas is voor iedereen verkrijgbaar die regulier auto onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Regulier auto onderhoud betekent geadviseerd jaarlijks onderhoud volgens onderhoudsschema. Indien u onderhoud heeft laten uitvoeren is uitgifte van onze pas bij het betreffende autobedrijf mogelijk. De reguliere prijs van onze pas is €49,95. Hiervoor heeft u 1 jaar lang 24/7 recht op pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*). Op het moment van pech dient u voor pechhulp in het bezit te zijn van onze mobiliteitspas. Alleen dan kunt u gebruik maken van onze service. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk.

(*) Alle landen die als zodanig vermeld worden op uw groene kaart.

Bij vragen belt u tijdens kantoor uren gerust met onze service lijn. Het nummer is 085-7733750. Dit is niet het nummer van onze alarmcentrale!


Welk nummer bel ik bij pech?
Om gebruik te kunnen maken van onze 24/7 pechhulp dienstverlening, dient u in het bezit te zijn van een geldige pech onderweg service pas. Onze alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen in de week, dag én nacht, bereikbaar.

Het telefoonnummer van onze alarmcentrale is: 088-8778159 (Alleen pechhulp indien u in het bezit bent van onze pechhulp pas)

Vanuit het buitenland belt u: 0031-88-8778159 (Alleen pechhulp indien u in het bezit bent van onze pechhulp pas)

Bent u in het bezit van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice? Bel dan gerust en geef uw kenteken, uw locatie en het probleem door. De pechhulp dienstverlener komt dan zo snel mogelijk naar u toe. Indien u niet in het bezit bent van een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl kunnen wij u niet van dienst zijn. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk bij onze organisatie.


Ik sta al met pech, kan ik direct lid worden?
Indien u geen mobiliteitspas van Pechonderwegservice heeft, is pechhulp verlening niet mogelijk. Indien u met pech staat kunt u bij onze organisatie dan ook niet direct lid worden. Onze pas is alleen verkrijgbaar bij uitgevoerd regulier auto onderhoud en dit bij een deelnemend autobedrijf op onze site. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u vinden via deze link: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven






Niet in het bezit van onze Pechonderwegservice pas? Helaas, geen pechhulp verlening!
Voor het gebruik maken van onze alarmcentrale en onze pechhulp dienstverlening, is het vereist dat u in het bezit bent van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Indien u niet in het bezit bent van onze mobiliteitspas is pechhulp dienstverlening niet mogelijk. Ook is het bij onze organisatie niet mogelijk direct lid te worden indien u reeds met pech staat.


Wat is pech onderweg service voor pechhulp?
Pechonderwegservice.nl is, in tegenstelling tot veel andere aanbieders, geen duur verzekeringsproduct of verzekeringsmaatschappij. Dit ziet u terug in onze voordelige no-nonsense prijs! Samen met onze partners VHD en Europ Assistance zorgen wij ervoor dat u goed en adequaat geholpen wordt bij pech onderweg in eigen woonplaats, binnen- en/of buitenland (*). Hiervoor dient u in het bezit te zijn van een geldige pech onderweg service pas. In geval van pech is de pechhulp verlening voor u als klant kosteloos. Kosten voor reparatie in een garage zijn uiteraard wel voor uw rekening. Dit is bij andere pechhulpdiensten niet anders. Indien van toepassing heeft u ook recht op (tijdelijk) vervangend vervoer en/of een hotelovernachting indien noodzakelijk.

Onze pechhulp dienstverlening is zeer goed en zeer compleet. Wij voorzien in 24/7 snelle en goede pechhulpdienstverlening en zijn wat dat betreft minimaal vergelijkbaar met organisaties zoals de ANWB, SOS international, BOVAG pechhulp of Route Mobiel. Wij zijn echter stukken voordeliger! Met andere woorden, goede en snelle pechhulp service en dit tegen een zeer scherpe prijs. Kijk en vergelijk, u zult zien dat u zichzelf veel geld kunt besparen.

Onze pas is verkrijgbaar in combinatie met uitgevoerd regulier auto onderhoud. Indien u onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf welke vermeld staat op onze website, heeft u de mogelijkheid de pas tegen een tarief van €49,95 te verkrijgen. Onze organisatie werkt op basis van lage overhead kosten en een no-nonsense filosofie. Zo kunnen wij voordelig werken en concurrentie voorblijven. Dit voordeel ziet u direct terug in het verschil in prijs tussen onze pas en alle andere aanbieders van pechhulp. Kijk en vergelijk gerust en laat u niet verblinden door voordelige aanbieders met een "verborgen" eigen risico van bijvoorbeeld €60,- per pechmelding. Dan bent u alsnog veel duurder uit. Een eigen risico is bij ons nooit van toepassing! (Reparatie kosten zijn wel voor eigen rekening maar dit is bij alle pechhulp diensten het geval).

(*) Alle landen in Europa die vermeld staan op uw groene kaart.
Waar is de pech onderweg service pas geldig?
De Pech onderweg service pas is geldig in Nederland en in 43 landen in Europa, dit zijn alle landen die vermeld staan op uw groene kaart. In de voorwaarden leest u daar meer over. U heeft tevens recht op 24/7 pechhulp in uw eigen woonplaats. Met een standaard service verlening in uw woonplaats, Nederland én Europa bieden wij dé voordeligste pechhulp. U dient voor pechhulp dienstverlening wel in het bezit te zijn van onze mobiliteitspas.

Onze mobiliteitspas is verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u op onze website vinden. Maak gerust uw eigen garage attent op onze mogelijkheden, indien zij zich als autobedrijf (gratis) aansluiten bij ons netwerk kunt u straks ook bij uw eigen garage onze mobiliteitspas verkrijgen.

Onze pas is verkrijgbaar in combinatie met uitgevoerd auto onderhoud voor een vaste prijs voor €49,95. Voor dit bedrag heeft u 1 jaar lang pechhulp in eigen woonplaats, Nederland én Europa (*).

(*) Alle landen die als zodanig vermeld staan op uw groene kaart.
Wie krijgt er pech hulp als mijn auto pech heeft?
De Pech onderweg service pas is kenteken gebonden. Dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit is ook van toepassing voor de passagiers. Ook zij hebben recht op onze dienstverlening bij pech met uw voertuig. (Op basis van het aantal zitplaatsen in de personen auto).

Indien u gebruik wenst te maken van onze alarmcentrale en dienstverlening dient u in het bezit te zijn van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Alleen dan heeft u recht op onze service. Indien u geen pas van onze organisatie heeft kunnen wij u geen pechhulp verlenen. Ook is het niet mogelijk om lid te worden op het moment dat u al met pech staat.



Wat is de looptijd van de pech onderweg service pas?
De looptijd is altijd 12 maanden vanaf de dag van uitgifte/registratie en stopt na exact 1 jaar automatisch. Als u voor of vlak na het verstrijken van de looptijd van uw mobiliteitspas wederom regulier klein- of groot onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf, kunt u weer voor 1 jaar de Pech onderweg Service pas verkrijgen tegen de dan geldende condities. Voor geheel 2016 is onze pas prijs gelijk gebleven aan het tarief van 2015. Onze pas prijs bedraagt wederom €49,95 voor 1 jaar pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*)

Dankzij uitgevoerd auto onderhoud bij gerenommeerde autobedrijven is er weinig kans op pech en kunt u probleemloos autorijden. Pech zit echter in een klein hoekje en komt altijd ongelegen. Door de combinatie van auto onderhoud en gekoppelde pas uitgifte kunnen wij u samen met onze deelnemende autobedrijven een voordelige mobiliteitspas bieden. Is er onverhoopt toch sprake van pech dan helpen wij u snel en goed en dit zonder eigen risico! (Reparaties zijn voor eigen rekening).

(*) Alle landen die als zondanig vermeld staan op uw groene kaart.
Ik wil graag zo snel mogelijk de pech onderweg service pas verkrijgen.
Bij regulier auto onderhoud komt u in aanmerking voor onze pech onderweg service pas. Afhankelijk van klein- of groot auto onderhoud, acties en/of aanbiedingen van het deelnemende autobedrijf, betaalt u voor onze pas nooit meer als €49,95 per jaar. Neem contact op met een deelnemend autobedrijf en vraag naar onze pas. Een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is, kunt u vinden op deze website.

U kunt onze pas niet los verkrijgen zonder onderhoud. Juist de combinatie van uitgevoerd auto onderhoud en uitgifte van de pas, zorgt voor een betaalbare pechhulp. De basis voor probleemloos autorijden is tenslotte al gelegd door het uitgevoerde onderhoud. U kunt bij ons geen pechhulp dienstverlening krijgen indien u geen mobiliteitspas van onze organisatie bezit. Ook is het niet mogelijk om pechhulp te vekrijgen indien u geen pas heeft en al met pech staat.


Verleent pechonderwegservice.nl ook service bij een ongeval?
Bij een ongeval schakelt u uw eigen (auto) verzekering in.
Wat gebeurt er met de pech onderweg service pas als mijn auto is gestolen of total loss is?
Meld diefstal of het 'total loss' raken van uw auto bij uw Pech onderweg service autobedrijf. De pech onderweg service pas wordt dan stopgezet. Restitutie of deel restitutie van een (betaald) lidmaatschap is niet van toepassing daar de pechhulp service pas kenteken gebonden is.
Wat gebeurt er met de pech onderweg service pas als ik mijn auto heb verkocht?
Niets. De pech onderweg service pas blijft gelden voor de aangemelde auto. De nieuwe eigenaar kan gebruik blijven maken van de pechhulp via Pechonderwegservice.nl, en dit tot aan het einde van het lopende lidmaatschap. Deze vervaldatum staat op de kaart vermeld.

Indien u als nieuwe eigenaar van de auto de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl wilt verlengen, kunt u een afspraak maken voor uw jaarlijks auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf op onze site. Daarna is de pas bij het betreffende autobedrijf verkrijgbaar. De normale prijs in combinatie met auto onderhoud bedraagt voor 2016 €49,95. Hiervoor heeft u 1 jaar lang 24/7 pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*).

(*) Alle landen die als zodanig vermeld staan op uw groene kaart.

Een overzicht van autobedrijven waar u onze mobiliteitspas kunt verkrijgen kunt u vinden via deze link: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Wat gebeurt er met de pech onderweg service pas als de eigenaar van de auto overlijdt?
De pech onderweg service pas blijft geldig voor de aangemelde auto. De nabestaanden kunnen aan het betreffende autobedrijf welke de pas heeft uitgegeven, doorgeven wie de nieuwe eigenaar wordt. Zo kunnen wij de pas gegevens voor u aanpassen en blijft de pas geldig.

Bij pech verlenen wij hulpverlening aan het voertuig én de inzittenden. Wij voorzien niet in hulpverlening wanneer de chauffeur uitvalt door lichamelijke klachten en/of gebreken en het voertuig verder rijdbaar en dus pech vrij is.
U heeft uw sleutels in uw auto laten liggen. Valt dit onder de service verlening van Pechonderwegservice.nl ?
Ja. Ook deze vorm van pech valt onder de service van pechonderwegservice.nl mits u in het bezit bent van een geldige mobilitteitspas van Pechonderwegservice.nl. U kunt onze alarmcentrale bellen en wij helpen u goed en snel. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk bij onze organisatie.


Mijn pech onderweg service pas loopt af. Kan ik nu een nieuwe pech hulp pas krijgen?
U kunt een nieuwe pech onderweg service pas krijgen in combinatie met regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Klein- of groot auto onderhoud dient uitgevoerd te worden volgens onderhoudsschema, fabrieks specificaties en/of fabrieksgararantie. Het advies van het betreffende autobedrijf is hierin leidend.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is kunt u op deze link klikken: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Ik heb een vraag over de pech onderweg service pas. Waar kan ik die stellen?
Neem voor vragen contact op met het deelnemende autobedrijf bij u in de buurt of neem contact op met het autobedrijf welke de betreffende pechhulp pas heeft uitgegeven. U kunt ons tijdens kantoor uren ook bellen op 085-7733750. Dit is ons informatie nummer en niet onze alarmcentrale. Eventueel kunt u ook uw vraag mailen, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.

Stuur uw vraag of opmerking naar: info@pechonderwegservice.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 12 uur te beantwoorden.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven klikt u op deze link: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Waar moet ik die doorgeven?
Een wijziging van uw persoonlijke gegevens, bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of er sprake is van een ander email adres, kunt u doorgeven aan het deelnemende autobedrijf waar u de Pech onderweg service pas heeft afgesloten. De belangrijkste gegegevens voor onze organisatie zijn uw naam en uw kenteken nummer. Op basis van deze gegevens kunnen wij u pechhulp verlenen, voorwaarde is wel dat deze gegevens kloppen en in ons systeem voorkomen op basis van een geldige mobiliteitsservice pas. Voor een goede pechhulp opvolging willen wij u echter wel adviseren wijzigingen zo spoedig mogelijk door te geven aan uw autobedrijf.


Kan de Pech onderweg service pas over gezet worden op een andere auto?
Nee, dat kan niet. De Pech onderweg service pas is kenteken gebonden en is 1 jaar geldig na uitgifte datum. Mocht u de auto verkopen dan blijft de pas voor de nieuwe eigenaar geldig tot de verloop datum. U kunt voor uw nieuwe voertuig eventueel weer een nieuwe pas verkrijgen mits u het reguliere auto onderhoud ook laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is, klikt u op deze link: http://www.pechonderwegservice.nl/overzicht-autobedrijven
Ik ben nu elders voor pechhulp verzekerd. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?
Jazeker, u kunt overstappen naar Pechonderwegservice.nl. Wij heten u graag van harte welkom! Het is belangrijk om niet te vergeten uw huidige pechhulp (verzekering) op te zeggen, anders heeft u dubbele dekking/service. Kijk in uw eigen polisvoorwaarden wat de opzeg criteria zijn. Op onze website vind u direct onder "Lid worden" opzegformulieren van andere service verleners zoals BOVAG, ANWB, SOS International en overige aanbieders. Kijk en vergelijk de voorwaarden en de prijs die u nu jaarlijks betaalt.

Met een prijs van €49,95 voor 1 jaar pechhulp in eigen woonplaats, Nederland én Europa (*) behoren wij tot de voordeligste aanbieders van een goede en snelle 24/7 pechhulp verlening. Wij durven gerust te stellen dat wij de concurrentie achter ons laten op basis van service, dienstverlening en prijsstelling. Geen addertjes onder het gras, geen (verborgen) eigen risico, geen flauwekul. In combinatie met onze partners VHD en Europ Assistance bieden wij datgene wat u verlangt bij pech: Snelle service! Indien u gebruik wenst te maken van onze pechhulp dienstverlening is dit alleen mogelijk wanneer u al in het bezit bent van onze mobiliteitspas. U kunt bij onze organisatie geen lid worden op het moment dat u al met pech staat. Reparaties aan uw voertuig zijn altijd voor eigen rekening, dit is ook bij alle andere pechhulp dienstverleners van toepassing.

(*) Alle landen die als zodanig vermeld worden op de groene kaart.
Ik ben nu verzekerd bij de ANWB voor pechhulp. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?
Jazeker! Vanaf januari 2016 is er bij de ANWB een mogelijkheid van tussentijds opzeggen. Bent u een jaar of langer ANWB lid, dan kunt u vanaf heden op elk gewenst moment opzeggen met één maand opzegtermijn. Zo bent u een stuk flexibeler in het kiezen van het moment van beëindiging. Omdat ANWB leden voor een heel jaar vooruit hebben betaald, krijgt met een deel van het betaalde bedrag terug. Hoeveel dat is hangt af van het moment waarop men opzegt. Een rekenvoorbeeld:

Stel u belt op 15 mei naar de ANWB om uw ANWB-lidmaatschap en uw Wegenwacht service op te zeggen, dan lopen beiden nog door tot en met 15 juni 2016. Als uw lidmaatschapsjaar was ingegaan op 1 januari 2016, dan heeft u er 136 dagen gebruik van gemaakt. De resterende dagen van het jaar, in dit geval 230, bent u geen lid meer. Het voor die dagen vooruitbetaalde bedrag krijgt u dan van de ANWB terug.

U kunt ook alleen uw pechhulp module bij de ANWB opzeggen. Zo behoud u bijvoorbeeld uw credit card of uw ANWB magazine. Onderstaand vind u tevens een link naar de website van de ANWB met meer toelichting en de wijze van opzeggen. Dit kan schriftelijk maar kan ook telefonisch. Vraag uw receptionist eventueel naar het handige opzegformulier.

http://www.anwb.nl/lidmaatschap/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen-wijzigen




Voor welke voertuigen geldt er een uitzondering van acceptatie?
Voor pechhulp dienstverlening dient u op het moment van pech in het bezit te zijn van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. De pech onderweg service pas kan niet worden verkregen voor:

Taxi's
Lesauto's
Auto's en/of busjes die gebruikt worden voor koeriersdiensten
Auto's die gebruikt worden voor rally rijden of zogenaamde carbage run
Motorfietsen
Brommobielen
Voertuigen zonder geldige APK keuring
Voertuigen met een buitenlands kenteken

Pechonderwegservice.nl en deelnemende autobedrijven behouden zich het recht voor om voertuigen en personen te weigeren voor acceptatie, mochten daar gegronde redenen voor zijn. Wanneer er sprake is van het (bewust) schenden en/of misbruik maken van onze pechhulp dienstverlening en/of onze voorwaarden, kan uitsluiting van deelname tevens plaatsvinden.
Kan ik een voertuig met een buitenlands kenteken aanmelden?
Indien er moedwillig misbruik wordt gemaakt door het verstrekken van onjuiste algemene informatie, persoons- en kenteken informatie, behouden wij ons het recht voor om alle gemaakt kosten voor hulp en pechhulp dienstverlening te verhalen op de persoon in kwestie. Alle telefoongesprekken worden in uw én ons belang opgenomen om zo klanttevredenheid te verhogen en misbruik te voorkomen.

Om te voorkomen dat mensen door blijven rijden met bestaande problemen en niet kiezen voor vervanging of reparatie, hebben wij een maximum gesteld aan het aantal keren dat iemand onze pechhulp binnen 1 jaar kan inschakelen voor hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld in het geval van een lege accu. Indien er binnen een jaar meer dan drie keer voor hetzelfde probleem pechhulp ingeschakeld wordt, berekenen wij de 4e keer alle kosten aan de pashouder door. Na de 3e keer ontvangt u van ons een schrijven waarin dit kenbaar gemaakt zal worden. Mocht blijken dat wij het vermoeden hebben dat problemen niet opgelost worden dan behouden wij ons het recht voor al eerder geen pechhulp te verlenen óf de gemaakte kosten in zijn geheel door te belasten aan de pashouder. Dit om misbruik te voorkomen.
Ik doe meen aan een Rally, heb ik dan recht op pechhulp?
Nee. Wij voorzien niet in pechhulp dienstverlening wanneer er sprake is van deelname aan een Rally. Mocht blijken dat er sprake is van pech én van gegeven pechhulp dienstverlening bij deelname aan een Rally dan behouden wij ons het recht voor om alle gemaakte kosten op u te verhalen.
Ik doe mee aan een toertocht, heb ik dan recht op pechhulp?
Wanneer u met uw eigen auto meedoet met een toertocht kunt u bij onverhoopte pech aanspraak maken op onze pechhulpdienstverlening, mits uw voertuig is voorzien van onze mobiliteitsservice. Wanneer u meerdere keren per jaar aan een toertocht deelneemt, al of niet in club of verenigingsverband, behouden wij ons het recht voor om bij pech ook uw onderhoud en kilometrage te controleren. Uw auto dient bij pech volgens fabrieksspecificatie, onderhoudsschema en kilometrage, periodiek onderhouden te zijn. Indien uw voertuig hieraan niet voldoet, behouden wij ons het recht voor om gemaakte kostten in binnen- en buitenland volledig in rekening te brengen. Sommige toertochten in het buitenland vragen soms het uiterste van vaak oudere auto's waarbij er tevens duizenden kilometers afgelegd worden. Hier is onze pas niet voor bedoelt nog qua prijs op gebaseerd.
Is de mobiliteitspas van POWS.nl ook verkrijgbaar voor taxi en/of koeriersbedrijven?
Nee. Omdat deze vracht en taxi auto's en busjes vaak dag en nacht onderweg zijn, maken deze veel meer kilometers. Dit is de reden dat wij hier niet in voorzien. Indien er toch mobilitteitspassen geregistreerd worden voor deze categorie weggebruikers, behouden wij ons het recht voor in deze gevallen geen pechhulp te verlenen.
Kan de pech onderweg service pas tussentijds opgezegd worden?
De Pech onderweg service pas kan niet tussentijds opgezegd worden, ook niet als de auto wordt verkocht. Restitutie is niet mogelijk. De pechhulp service pas is kenteken gebonden en blijft vanaf de datum van uitgifte 1 jaar geldig. U kunt de Pech hulp service pas wel tussentijds opzeggen als er sprake is van:
  • Uw auto vermist of gestolen is
  • Uw auto total loss is
Acceptatie van uw voertuig
Om in aanmerking te komen voor onze pechhulp pas zijn er een aantal voorwaarden:

* Er is sprake van (recent) uitgevoerd regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf
* De auto is voorzien van een geldig Nederlands kenteken
* De auto is niet zwaarder dan 3.500 kg (Eigen massa vermeerderd met het laadvermogen)
* De eigenaar van de auto heeft een geldig woonadres in Nederland
* De auto moet APK gekeurd zijn op het moment van een pechhulp melding en/of pechhulp ondersteuning
* De auto moet volgens onderhoudsschema regulier onderhouden zijn bij een deelnemend autobedrijf
* Er zijn geen aanpassingen aan uw auto verricht waardoor de pech is ontstaan
* Er is geen sprake van langdurige nalatigheid met betrekking tot onderhoud
* Uw auto heeft geen verborgen gebreken waarbij het aannemelijk is dat u op korte termijn pechhulp nodig heeft

Pechonderwegservice.nl en deelnemende autobedrijven behouden zich het recht voor om geen mobiliteitspas te verstrekken en/of personen te weigeren, mochten daar gegronde redenen voor zijn. Deze redenen hoeven niet opgenomen te zijn op deze website. Bij bewust misbruik van onze service, onze alarmcentrale of onze pechhulp dienstverlening, behouden wij ons het recht voor alle gemaakte kosten op de persoon in kwestie te verhalen. Wij attenderen u er op dat alle telefoongesprekken met onze alarmcentrale worden opgenomen. Voor een goede dienstverlening, en om bewust misbruik te voorkomen, is dit in uw én ons belang.

Hoe lang is de wachttijd?
Er tengenstelling tot veel concurrenten hanteren wij geen wachttijd voordat de pas actief wordt. U heeft na het uitgevoerde auto onderhoud en na het afsluiten/overhandigen van uw lidmaatschap direct recht op de pech onderweg service. De Pech onderweg service pas gaat direct in. De wachttijd op pechhulp bij pech onderweg is maximaal 40 minuten.


Waar vind ik de voorwaarden?
De algemene voorwaarden van Pechonderwegservice.nl staan op deze website beschreven. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u ons bellen op nummer 085-7733750. Dit is ons informatie nummer en niet het nummer voor pechhulp.
Staat uw vraag er niet tussen?
Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met een deelnemend autobedrijf bij u in de buurt of met het bedrijf wat de pechhulp pas heeft uitgegeven. U kunt ons tijdens kantoor uren bellen op onze service desk: Telefoonnnummer 085-7733750. Ook kunt u een email sturen: info@pechonderwegservice.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 12 uur te beantwoorden.
Restitutie
Een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is 1 jaar geldig vanaf de dag van afgifte. Restitutie is niet mogelijk.
Misbruik
Indien er moedwillig misbruik wordt gemaakt door het verstrekken van onjuiste algemene informatie, persoons- en kenteken informatie, behouden wij ons het recht voor om alle gemaakt kosten voor hulp en pechhulp dienstverlening te verhalen op de persoon in kwestie. Alle telefoongesprekken worden in uw én ons belang opgenomen om zo klanttevredenheid te verhogen en misbruik te voorkomen.

Om te voorkomen dat mensen door blijven rijden met bestaande problemen en niet kiezen voor vervanging of reparatie, hebben wij een maximum gesteld aan het aantal keren dat iemand onze pechhulp binnen 1 jaar kan inschakelen voor hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld in het geval van een lege accu. Indien er binnen een jaar meer dan drie keer voor hetzelfde probleem pechhulp ingeschakeld wordt, berekenen wij de 4e keer alle kosten aan de pashouder door. Na de 3e keer ontvangt u van ons een schrijven waarin dit kenbaar gemaakt zal worden. Mocht blijken dat wij het vermoeden hebben dat problemen niet opgelost worden dan behouden wij ons het recht voor al eerder geen pechhulp te verlenen óf de gemaakte kosten in zijn geheel door te belasten aan de pashouder. Dit om misbruik te voorkomen.

Zoek een deelnemend autobedrijf bij u in de buurt

FacebookTwitterLinkedinRSS FeedPinterest