Staat u onverhoopt met pech
en bent u in het bezit van onze
mobiliteitspas/registratie?
Bel dan 24/7
088-8778159.
Vraag en Antwoord

Op deze pagina kunt u wellicht de antwoorden vinden op mogelijke vragen. Indien u toch nog vragen heeft, kunt u deze richten aan info@pechonderwegservice.nl. U kunt ook het informatie nummer bellen. 085-7733750

Hoe vaak kan ik gebruik maken van mobiliteitsservice? Hoe vaak kan ik gebruik maken van pechhulpverlening? Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper zijn dan ANWB en Route Mobiel? Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper zijn ten opzichte van ANWB en/of Route Mobiel? Is de mobiliteitsservice van Pechonderwegservice.nl net zo goed als ANWB of Route Mobiel? Is de pechhulp van Pechonderwegservice.nl net zo goed als ANWB of Route Mobiel? Voorziet Pechonderwegservice.nl ook in mobiliteitsservice voor mijn caravan en aanhangwagen? Voorziet Pechonderwegservice.nl ook in pechhulp aan mijn caravan en/of aanhanger? Wat kost de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl? Wat kost de pechhulp pas van pechonderwegservice.nl? Mijn auto is al wat ouder, betaal ik dan meer? Mijn auto is al wat ouder, betaal ik dan meer? Mijn auto is goed onderhouden maar heeft een hogere kilometerstand, betaal ik dan meer? Mijn auto is goed onderhouden maar heeft een hogere kilometerstand, betaal ik dan meer? Ik heb een oldtimer, kan ik deze auto ook aanmelden? Ik heb een oldtimer, kan ik deze auto ook aanmelden? Voor wie is Pechonderwegservice.nl? Voor wie is pechonderwegservice.nl? Welk nummer bel ik bij pech? Welk nummer bel ik bij pech? Ik sta al met pech, kan ik direct lid worden? Ik sta al met pech, kan ik direct lid worden? Niet in het bezit van onze Pechonderwegservice pas? Helaas, geen pechhulp verlening! Niet in het bezit van onze Pechonderwegservice pas? Helaas, geen pechhulp verlening! Wat is Pechonderwegservice.nl voor pechhulp? Wat is pech onderweg service voor pechhulp? Waar is de Pechonderwegservice pas geldig? Waar is de pech onderweg service pas geldig? Wie krijgt er hulp als mijn auto pech heeft? Wie krijgt er pech hulp als mijn auto pech heeft? Wat is de looptijd van de Pechonderwegservice pas? Wat is de looptijd van de pech onderweg service pas? Ik wil graag zo snel mogelijk de Pechonderwegservice pas verkrijgen Ik wil graag zo snel mogelijk de pech onderweg service pas verkrijgen. Verleent Pechonderwegservice.nl ook service bij een ongeval? Verleent pechonderwegservice.nl ook service bij een ongeval? Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als mijn auto is gestolen of total loss is? Wat gebeurt er met de pech onderweg service pas als mijn auto is gestolen of total loss is? Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als ik mijn auto heb verkocht? Wat gebeurt er met de pech onderweg service pas als ik mijn auto heb verkocht? Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als de eigenaar van de auto overlijdt? Wat gebeurt er met de pech onderweg service pas als de eigenaar van de auto overlijdt? U heeft uw sleutels in uw auto laten liggen. Valt dit onder de service verlening van Pechonderwegservice.nl ? U heeft uw sleutels in uw auto laten liggen. Valt dit onder de service verlening van Pechonderwegservice.nl ? Mijn Pechonderwegservice pas loopt af. Kan ik nu een nieuwe pech hulp pas krijgen? Mijn pech onderweg service pas loopt af. Kan ik nu een nieuwe pech hulp pas krijgen? Ik heb een vraag over de Pechonderwegservice pas. Waar kan ik die stellen? Ik heb een vraag over de pech onderweg service pas. Waar kan ik die stellen? Mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Waar moet ik die doorgeven? Mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Waar moet ik die doorgeven? Kan de Pechonderwegservice pas over gezet worden op een andere auto? Kan de Pech onderweg service pas over gezet worden op een andere auto? Ik ben nu elders voor pechhulp verzekerd. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl? Ik ben nu elders voor pechhulp verzekerd. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl? Ik ben nu verzekerd bij de ANWB voor pechhulp. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl? Ik ben nu verzekerd bij de ANWB voor pechhulp. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl? Voor welke voertuigen geldt er een uitzondering van acceptatie? Voor welke voertuigen geldt er een uitzondering van acceptatie? Kan ik een voertuig met een buitenlands kenteken aanmelden? Kan ik een voertuig met een buitenlands kenteken aanmelden? Ik doe mee aan een Rally, heb ik dan recht op pechhulp? Ik doe mee aan een Rally, heb ik dan recht op pechhulp? Ik doe mee aan een toertocht, heb ik dan recht op pechhulp? Ik doe mee aan een toertocht, heb ik dan recht op pechhulp? Is de mobiliteitspas ook verkrijgbaar voor taxi en/of koeriersbedrijven? Is de mobiliteitspas ook verkrijgbaar voor taxi en/of koeriersbedrijven? Kan de Pechonderwegservice pas tussentijds opgezegd worden? Kan de pech onderweg service pas tussentijds opgezegd worden? Acceptatie van uw voertuig Acceptatie van uw voertuig Hoe lang is de wachttijd? Hoe lang is de wachttijd? Waar vind ik de voorwaarden? Waar vind ik de voorwaarden? Staat uw vraag er niet tussen? Staat uw vraag er niet tussen? Restitutie Restitutie Misbruik Misbruik
Hoe vaak kan ik gebruik maken van mobiliteitsservice?

Om te voorkomen dat mensen door blijven rijden met bestaande problemen en niet kiezen voor vervanging of reparatie, bent U verplicht om bij hulpverlening een euvel of gebrek binnen 48 uur (weekenden 72 uur) te laten controleren en te laten repareren. Bij het niet laten uitvoeren van reparaties ondanks gegeven advies heeft U geen recht meer op mobiliteitsservice. Dit om misbruik te voorkomen. In voorkomende gevallen kunnen wij uw mobiliteitsservice opschorten totdat U de reparatienota heeft overlegd.

Bovenstaande in achting nemend, is het maximum aantal keren dat U van onze mobiliteitsservice gebruik kunt maken 2 keer per jaar. Onderhoud zorgt ervoor dat de kans op pech klein is. Bij meer dan 2 keer pech per jaar is er vermoedelijk meer aan de hand met het betreffende voertuig of worden onze voorwaarden omtrent onderhoud en reparatieverplichting niet nageleefd. Bij twijfel vragen wij de onderhoudshistorie van uw voertuig op.

Heeft U pech gehad door een lege accu? Neem dan na pechhulpverlening direct contact op met uw autobedrijf zodat de accu zo nodig vervangen kan worden. Zo voorkomt U dat U de volgende dag weer met een lege accu staat. Heeft U problemen met uw voertuig? Rijdt dan niet door maar bel met uw autobedrijf voor advies en reparatie.

Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper zijn dan ANWB en Route Mobiel?

Dit is eenvoudig te verklaren. Bij de ANWB is onderhoud geen verplichting voor het aangaan van een lidmaatschap. De ANWB kent slechts drie voorwaarden waaraan iemand moet voldoen voor het verkrijgen van een pechhulp lidmaatschap:

  • Het voertuig dient voorzien te zijn van een Nederlands kenteken
  • Het voertuig dient voorzien te zijn van een (nog) geldige APK
  • De persoon in kwestie (persoonsgebonden pechhulp) dient in Nederland woonachtig te zijn

Geen van deze drie voorwaarden zegt iets over de betrouwbaarheid van het aan te melden voertuig. Daarnaast betaalt iedereen, ongeacht de leeftijd van de auto, hetzelfde bedrag bij dezelfde dekking. Iemand met een oude auto die slecht onderhouden is maar waarbij het voertuig nog wel voorzien is van een APK, betaalt evenveel als iemand met een auto van een zeer recent bouwjaar. Met andere woorden, indien U een auto heeft die goed onderhouden is betaalt U automatisch mee voor pechhulp aan auto’s die in een veel slechtere staat verkeren. Bij de ANWB is er door deze handelswijze sprake van veel meer pechmeldingen. Dit is terug te zien in het in rekening gebrachte tarief van € 145,- per jaar bij Europese dekking, ongeacht leeftijd en staat van de auto. Jarenlang lidmaatschap of een minder uitgebreide dekking kan dit bedrag verlagen. Pechonderwegservice.nl blijft echter veel goedkoper.

Pechonderwegservice.nl stelt regulier uitgevoerd auto onderhoud (fabrieksopgave is leidend) als voorwaarde voor het uitgeven van een mobiliteitspas. Tenslotte vermindert uitgevoerd auto onderhoud de kans op pech aanzienlijk. Dit voordeel hebben wij direct verwerkt in de prijs van de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Zo betaalt U niet mee voor de pechhulp van een ander en komt het voordeel U direct toe. Pechonderwegservice.nl is maar liefst ruim € 95,- goedkoper dan de ANWB. 

Bespaar geld en zeg uw dure ANWB of Route Mobiel lidmaatschap direct op. Indien U langer dan 1 jaar lid bent kunt U direct opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. U kunt dit telefonisch doen bij zowel de ANWB als Route Mobiel. Als U dat niet wilt hoeft U uw lidmaatschap niet op te zeggen. U kunt ook alleen het onderdeel pechhulp opzeggen. Zo behoudt U uw kortingspas voor de winkels, uw magazine en bijvoorbeeld uw credit card.

Is de mobiliteitsservice van Pechonderwegservice.nl net zo goed als ANWB of Route Mobiel?

Pechonderwegservice.nl hanteert een lage prijs voor een kwalitatief hoogwaardig product! Wij bieden een zeer uitgebreide service! 24 uur per dag en 7 dagen in de week is onze alarmcentrale bemand en kunt U, bij onverhoopte pech, gebruik maken van een goede en snelle pechhulp.

De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl voorziet U bij afgifte 1 jaar lang in pechhulp voor uw auto, uw caravan én uw aanhanger. Onze pas is kentekengebonden en niet persoonsgebonden. Iedere bestuurder van uw auto heeft dus recht op pechhulp!

Wanneer U onze mobiliteitsservice vergelijkt met ANWB en bijvoorbeeld Route Mobiel zult U zien dat onze service standaard zeer uitgebreid is en in veel gevallen voorziet in betere service voor slechts € 49,95 per jaar.

Zorgeloos autorijden begint met een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl!

Voorziet Pechonderwegservice.nl ook in mobiliteitsservice voor mijn caravan en aanhangwagen?

Ja. Ook bij pech met uw caravan en/of aanhangwagen voorzien wij in pechhulpverlening. Een voorwaarde is dat het trekkende voertuig voorzien is van een geldige mobiliteitspas waarbij het kenteken als zodanig bij ons bekend én geregistreerd is. Er moet dan wel sprake zijn van echte pech waarbij uw mobiliteit in het geding is en u dus absoluut niet verder kunt rijden. Denk hierbij aan pechhulp bij een lekke band of problemen met uw (oploop) rem. Wij verlenen geen pechhulp bij problemen waarbij mobiliteit niet in het geding is. Denk dan aan problemen zoals een lekkende kraan, een raam welke niet goed sluit of problemen met de mover. Wij voorzien niet in het aanbieden van een vervangende caravan en/of aanhanger. Bij pech waarbij u niet verder kunt en wij niet ter plaatse kunnen zorgen voor mobiliteit, nemen wij altijd de auto en de caravan en/of aanhangwagen mee.

Wat kost de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl?

De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is alleen verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf (volgens fabrieksopgave). Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u hier vinden. Voor onze mobiliteitspas betaalt u maximaal € 49,95 per jaar. U heeft dan 1 jaar lang pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa. Onze pas is kentekengebonden. Dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit geldt ook voor de passagiers op basis van het aantal zitplaatsen van de personenauto. Tevens voorziet onze mobiliteitspas in pechhulp voor uw caravan en aanhanger. Voorwaarde is wel dat het trekkende voertuig bij ons bekend én geregistreerd is. Ondanks onze uiterste zorg kunnen wij zelfstandig doorgevoerde prijsverhogingen van autobedrijven betreffende onze mobiliteitsservice nooit helemaal uitsluiten. Het is echter ten strengste verboden. Niet voor niets onderscheiden wij ons op basis van prijs en service. Ook in 2018 hebben wij onze pasprijs niet verhoogd. Indien U meer dan € 49,95 heeft betaald dient uw autobedrijf het teveel betaalde bedrag aan U te restitueren. Wij stellen het zeer op prijs hiervan ook op de hoogte te worden gesteld. Wij zullen dan het autobedrijf hierop aanspreken. Een uitzondering vormt een zogeheten privilegepas of klantenpas waaraan meerdere diensten zijn gekoppeld. Denkt U hierbij aan een combinatie van onze mobiliteitsservice met een zomercheck, wintercheck, lampje vervangen en overige services. Dit dient wel duidelijk aan U kenbaar te zijn gemaakt. Pechonderwegservice.nl registreert zelf geen kentekens. Aanmelden voor mobiliteitsservice verloopt altijd via de deelnemende autobedrijven. U krijgt, na registratie door het autobedrijf, direct een brief (A4) of pasje mee waarin uw registratie is bevestigd. Indien U deze niet heeft ontvangen kunt U uw autobedrijf hier alsnog om verzoeken. Twijfelt U over uw registratie dan kunt U dit altijd checken door ons te bellen of een email te sturen.

Mijn auto is al wat ouder, betaal ik dan meer?

Nee. In tegenstelling tot veel concurrenten (bijvoorbeeld de BOVAG) maken wij geen onderscheid in prijs voor wat betreft de leeftijd of kilometerstand van uw auto. De Pechonderwegservice pas kost € 49,95. De enige voorwaarde die wij stellen aan het verkrijgen van onze mobiliteitspas is onderhoud. U dient regulier jaarlijks auto onderhoud te laten uitvoeren aan uw auto en dit bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven waar u terecht kunt voor onderhoud én onze pas kunt verkrijgen kunt u vinden via deze link.

Mijn auto is goed onderhouden maar heeft een hogere kilometerstand, betaal ik dan meer?

Nee. Ook in het geval van een hogere kilometerstand is onze pas prijs € 49,95. Ook hier stellen wij de voorwaarde van auto onderhoud. Voor het verkrijgen van onze mobiliteitspas dient u regulier auto onderhoud te laten uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Wanneer u onderhoud heeft laten uitvoeren, kunt u onze pas aanschaffen. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u via deze link vinden.

Voor wie is Pechonderwegservice.nl?

De Pechonderwegservice pas is voor iedereen verkrijgbaar die regulier auto onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Regulier auto onderhoud betekent geadviseerd jaarlijks onderhoud volgens onderhoudsschema. Indien u onderhoud heeft laten uitvoeren is uitgifte van onze pas bij het betreffende autobedrijf mogelijk. De reguliere prijs van onze pas is € 49,95. Hiervoor heeft u 1 jaar lang 24/7 recht op pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*). Op het moment van pech dient u in het bezit te zijn van onze mobiliteitspas. Alleen dan kunt u gebruik maken van onze service. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk.

Bij vragen belt u tijdens kantooruren gerust met onze service lijn. Het nummer is 085-7733750. Dit is niet het nummer van onze alarmcentrale!

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Welk nummer bel ik bij pech?

Om gebruik te kunnen maken van onze 24/7 pechhulp dienstverlening, dient u in het bezit te zijn van een geldige Pechonderwegservice pas. Onze alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen in de week, dag én nacht, bereikbaar.

Het telefoonnummer van onze alarmcentrale is: 088-8778159 (alleen pechhulp indien u in het bezit bent van onze Pechonderwegservice pas)

Vanuit het buitenland belt u: 0031-88-8778159 (alleen pechhulp indien u in het bezit bent van onze Pechonderwegservice pas)

Bent u in het bezit van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice? Bel dan gerust en geef uw kenteken, uw locatie en het probleem door. De pechhulp dienstverlener komt dan zo snel mogelijk naar u toe. Indien u niet in het bezit bent van een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl kunnen wij u niet van dienst zijn. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk bij onze organisatie.

Ik sta al met pech, kan ik direct lid worden?

Indien u geen mobiliteitspas van Pechonderwegservice heeft, is pechhulp verlening niet mogelijk. Indien u met pech staat kunt u bij onze organisatie dan ook niet direct lid worden. Onze pas is alleen verkrijgbaar bij uitgevoerd regulier auto onderhoud en dit bij een deelnemend autobedrijf op onze site. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u vinden via deze link.

Niet in het bezit van onze Pechonderwegservice pas? Helaas, geen pechhulp verlening!

Voor het gebruik maken van onze alarmcentrale en onze pechhulp dienstverlening, is het vereist dat u in het bezit bent van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Indien u niet in het bezit bent van onze mobiliteitspas is pechhulp dienstverlening niet mogelijk. Ook is het bij onze organisatie niet mogelijk direct lid te worden indien u reeds met pech staat.

Wat is Pechonderwegservice.nl voor pechhulp?

Pechonderwegservice.nl is, in tegenstelling tot veel andere aanbieders, geen duur verzekeringsproduct of verzekeringsmaatschappij maar een service product dankzij onderhoud! Omdat u onderhoud heeft laten uitvoeren, kunt u ons service product aanschaffen zodat u bij pech hulp heeft en dit mede dankzij uw eigen autobedrijf. Dit ziet u terug in onze voordelige no-nonsense prijs! Samen met onze partners VHD en Europ Assistance zorgen wij ervoor dat u goed en adequaat geholpen wordt bij pech onderweg in eigen woonplaatsbinnen- en/of buitenland (*). Hiervoor dient u in het bezit te zijn van een geldige Pechonderwegservice pas. In geval van pech is de pechhulp verlening voor u als klant kosteloos. Kosten voor reparatie in een garage zijn uiteraard wel voor uw rekening. Dit is bij andere pechhulpdiensten niet anders. Indien noodzakelijk heeft u ook recht op (tijdelijk) vervangend vervoer en/of een hotelovernachting. Pechonderwegservice.nl beschikt over een landelijk dekkend netwerk van pechhulp bedrijven zoals bergers en sleepdiensten. Autobedrijven bieden onze service aan maar ondersteunen niet bij pech onderweg. Dit verloopt via het landelijke netwerk van bergers, aangestuurd vanuit de 24/7 alarmcentrale.

Onze pechhulp dienstverlening is zeer goed en zeer compleet. Wij voorzien in 24/7 snelle en goede pechhulpdienstverlening en zijn wat dat betreft minimaal vergelijkbaar met organisaties zoals de ANWB, SOS international, BOVAG pechhulp of Route Mobiel. Wij zijn echter stukken voordeliger! Met andere woorden: goede en snelle pechhulp service en dit tegen een zeer scherpe prijs. Kijk en vergelijk, u zult zien dat u veel geld kunt besparen.

Onze pas is verkrijgbaar in combinatie met uitgevoerd regulier auto onderhoud. Indien u onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf welke vermeld staat op onze website, heeft u de mogelijkheid de pas tegen een tarief van € 49,95 te verkrijgen. Onze organisatie werkt op basis van lage overhead kosten en een no-nonsense filosofie. Zo kunnen wij voordelig werken en concurrentie voorblijven. Dit voordeel ziet u direct terug in het verschil in prijs tussen onze pas en alle andere aanbieders van pechhulp. Kijk en vergelijk gerust en laat u niet verblinden door voordelige aanbieders met een “verborgen” eigen risico van bijvoorbeeld € 60,- per pechmelding. Dan bent u alsnog veel duurder uit. Een eigen risico is bij ons nooit van toepassing! Reparatie kosten zijn wel voor eigen rekening. Dit is bij alle pechhulp diensten het geval.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Waar is de Pechonderwegservice pas geldig?

De Pechonderwegservice pas is geldig in Nederland en Europa (*). In de voorwaarden leest u daar meer over. U heeft tevens recht op 24/7 pechhulp in uw eigen woonplaats. Met een standaard service verlening in uw woonplaats, Nederland én Europa bieden wij dé voordeligste pechhulp. U dient voor pechhulp dienstverlening wel in het bezit te zijn van onze mobiliteitspas. Uw kenteken dient daarnaast voor te komen in onze database. De autobedrijven verzorgen zelf deze registraties.

Onze mobiliteitspas is verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u op onze website vinden. Maak gerust uw eigen garage attent op onze mogelijkheden. Indien zij zich als autobedrijf (gratis) aansluiten bij ons netwerk kunt u straks ook bij uw eigen garage onze mobiliteitspas verkrijgen.

Onze pas is verkrijgbaar in combinatie met uitgevoerd auto onderhoud voor een vaste prijs van € 49,95. Voor dit bedrag heeft u 1 jaar lang pechhulp in eigen woonplaats, Nederland én Europa (*). Sinds de start op 1 juni 2015 is de prijs van onze pas niet verhoogd. Wel is de service verder uitgebreid met standaard caravan en aanhanger pechhulp.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Wie krijgt er pechhulp als mijn auto pech heeft?

De Pechonderwegservice pas is kenteken gebonden. Dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit is ook van toepassing op de passagiers. Ook zij hebben recht op onze dienstverlening bij pech met uw voertuig (op basis van het aantal zitplaatsen in de personen auto). Personenbussen zijn uitgesloten van pechhulp (bijvoorbeeld 8-9 persoonsbussen).

Indien u gebruik wenst te maken van onze alarmcentrale en dienstverlening dient u in het bezit te zijn van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Alleen dan heeft u recht op onze service. Indien u geen pas van onze organisatie heeft kunnen wij u geen pechhulp verlenen. Ook is het niet mogelijk om lid te worden op het moment dat u al met pech staat.

Wat is de looptijd van de Pechonderwegservice pas?

De looptijd is altijd 12 maanden vanaf de dag van uitgifte/registratie en stopt na exact 1 jaar automatisch. Als u voor of vlak na het verstrijken van de looptijd van uw mobiliteitspas wederom regulier onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf, kunt u weer voor 1 jaar de Pechonderwegservice pas verkrijgen tegen de dan geldende condities. In 2017 is onze pas prijs gelijk gebleven aan het tarief van 2016 en 2015. Onze pas prijs bedraagt in 2018 wederom slechts € 49,95 voor 1 jaar pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*)

Dankzij uitgevoerd auto onderhoud bij gerenommeerde autobedrijven is er weinig kans op pech en kunt u probleemloos autorijden. Pech zit echter in een klein hoekje en komt altijd ongelegen. Door de combinatie van auto onderhoud en gekoppelde pas uitgifte kunnen wij u samen met onze deelnemende autobedrijven een voordelige mobiliteitspas bieden. Is er onverhoopt toch sprake van pech dan helpen wij u snel en goed en dit zonder eigen risico! Reparaties zijn voor eigen rekening.

De prijs van onze mobiliteitsservice is transparant. Uw autobedrijf levert u de mobiliteitsservice als service product waarbij er geen marge is voor het autobedrijf. Zij betalen exact hetzelfde bedrag voor de registratie.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Ik wil graag zo snel mogelijk de Pechonderwegservice pas verkrijgen

Bij regulier auto onderhoud komt u in aanmerking voor onze Pechonderwegservice pas. Afhankelijk van klein- of groot auto onderhoud, acties en/of aanbiedingen van het deelnemende autobedrijf, betaalt u voor onze pas nooit meer dan € 49,95 per jaar. Neem contact op met een deelnemend autobedrijf, maak een afspraak voor onderhoud én vraag naar onze pas. Een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is, kunt u vinden op deze website.

U kunt onze pas niet verkrijgen zonder onderhoud. Juist de combinatie van uitgevoerd auto onderhoud en uitgifte van de pas, zorgt voor een betaalbare pechhulp. De basis voor probleemloos autorijden is tenslotte al gelegd door het uitgevoerde onderhoud. U kunt bij ons geen pechhulp dienstverlening krijgen indien u geen mobiliteitspas van onze organisatie bezit. Ook is het niet mogelijk om pechhulp te vekrijgen indien u geen pas heeft en al met pech staat.

Verleent Pechonderwegservice.nl ook service bij een ongeval?

Nee. Bij een ongeval schakelt u altijd uw eigen (auto) verzekering in.

Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als mijn auto is gestolen of total loss is?

Meld diefstal of het ‘total loss’ raken van uw auto bij uw Pechonderwegservice autobedrijf. De Pechonderwegservice pas wordt dan stopgezet. Restitutie of gedeeltelijke restitutie van een (betaald) lidmaatschap is niet van toepassing daar de Pechonderwegservice pas kenteken gebonden is. Restitutie is dus niet mogelijk.

Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als ik mijn auto heb verkocht?

Niets. De kenteken gebonden mobiliteitsservice blijft geldig voor de aangemelde auto. De nieuwe eigenaar kan gebruik blijven maken van de pechhulp via Pechonderwegservice.nl, en dit tot aan het einde van het betreffende jaar, gerekend vanaf de registratie datum. Deze vervaldatum staat nagenoeg altijd op de pas (of brief welke u mee heeft gekregen) vermeld. Indien u als nieuwe eigenaar van de auto de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl wilt verlengen, kunt u een afspraak maken voor uw jaarlijks auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf op onze site. Daarna is de pas bij het betreffende autobedrijf verkrijgbaar. De normale prijs in combinatie met auto onderhoud bedraagt voor 2018 maximaal € 49,95 per jaar. Hiervoor heeft u 1 jaar lang 24/7 mobiliteitsservice in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*).

Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als de eigenaar van de auto overlijdt?

De Pechonderwegservice pas blijft geldig voor de aangemelde auto. De nabestaanden kunnen aan het betreffende autobedrijf, welke de pas heeft uitgegeven, doorgeven wie de nieuwe eigenaar wordt. Zo kunnen wij de pas gegevens voor u aanpassen en blijft de pas geldig.

Bij pech verlenen wij hulpverlening aan het voertuig én de inzittenden. Wij voorzien niet in hulpverlening wanneer de chauffeur uitvalt door lichamelijke klachten en/of gebreken en het voertuig verder rijdbaar en dus pech vrij is. Een pechhulp is geen reisverzekering.

U heeft uw sleutels in uw auto laten liggen. Valt dit onder de service verlening van Pechonderwegservice.nl ?

Ja. Ook deze vorm van pech valt onder de service van Pechonderwegservice.nl mits u in het bezit bent van een geldige mobilitteitspas van Pechonderwegservice.nl. U kunt onze alarmcentrale bellen en wij helpen u goed en snel. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk bij onze organisatie.

Mijn Pechonderwegservice pas pas loopt af. Kan ik nu een nieuwe pech hulp pas krijgen?

U kunt een nieuwe Pechonderwegservice pas krijgen in combinatie met regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Klein- of groot auto onderhoud dient uitgevoerd te worden volgens onderhoudsschema, fabrieksspecificaties en/of fabrieksgararantie. Het advies van het betreffende autobedrijf is hierin leidend.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is kunt u op deze link klikken.

Ik heb een vraag over de Pechonderwegservice pas. Waar kan ik die stellen?

Neem voor vragen contact op met het deelnemende autobedrijf bij u in de buurt of neem contact op met het autobedrijf welke de betreffende Pechonderwegservice pas heeft uitgegeven. U kunt ons tijdens kantoor uren ook bellen op 085-7733750. Dit is ons informatie nummer en niet onze alarmcentrale. Eventueel kunt u ook uw vraag mailen, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.

Stuur uw vraag of opmerking naar: info@pechonderwegservice.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 12 uur te beantwoorden.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven klikt u op deze link.

Mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Waar moet ik die doorgeven?

Een wijziging van uw persoonlijke gegevens, bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of er sprake is van een ander email adres, kunt u doorgeven aan het deelnemende autobedrijf waar u de Pechonderwegservice pas heeft afgenomen. De belangrijkste gegegevens voor onze organisatie zijn uw naam en uw kenteken nummer. Op basis van deze gegevens kunnen wij u pechhulp verlenen. Voorwaarde is wel dat deze gegevens kloppen en in ons systeem voorkomen op basis van een geldige Pechonderwegservice pas. Voor een goede pechhulp opvolging willen wij u echter wel adviseren wijzigingen zo spoedig mogelijk door te geven aan uw autobedrijf.

Kan de Pechonderwegservice pas over gezet worden op een andere auto?

Nee, omdat onderhoud de basis is van registratie kan dat niet. De Pechonderwegservice pas is kenteken gebonden en is 1 jaar geldig na uitgifte datum. Mocht u de auto verkopen dan blijft de pas voor de nieuwe eigenaar geldig tot de verloop datum. U kunt voor uw nieuwe voertuig eventueel weer een nieuwe pas verkrijgen mits u het reguliere auto onderhoud ook laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Registratie van uw kenteken is alleen mogelijk in combinatie met uitgevoerd onderhoud. Wanneer wij een registratie over zouden zetten naar een ander kenteken hebben wij geen zekerheid meer omtrent de onderhoudshistorie van het betreffende voertuig. Dit is de directe reden dat switchen van kentekens niet mogelijk is. Uitzonderingen zijn niet mogelijk. Een registratie is 1 jaar geldig op het op dat moment geregistreerde kenteken.

Ik ben nu elders voor pechhulp verzekerd. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?

Jazeker, u kunt overstappen naar Pechonderwegservice.nl. Wij heten u graag van harte welkom! Het is belangrijk om niet te vergeten uw huidige pechhulp (verzekering) op te zeggen, anders heeft u dubbele dekking/service. Kijk in uw eigen polisvoorwaarden wat de opzeg criteria zijn. Op onze website vindt u direct onder “Lid worden” opzegformulieren van andere service verleners zoals BOVAG, ANWB, SOS International en overige aanbieders. Kijk en vergelijk de voorwaarden en de prijs die u nu jaarlijks betaalt. Opzeggen bij de ANWB kan ook telefonisch.

Met een prijs van € 49,95 voor 1 jaar pechhulp in eigen woonplaats, Nederland én Europa (*) behoren wij tot de voordeligste aanbieders van een goede en snelle 24/7 pechhulp verlening. Wij durven gerust te stellen dat wij de concurrentie achter ons laten op basis van service, dienstverlening en prijsstelling. Geen addertjes onder het gras, geen (verborgen) eigen risico, geen flauwekul. In combinatie met onze partners VHD en Europ Assistance bieden wij datgene wat u verlangt bij pech: Goede service! Indien u gebruik wenst te maken van onze pechhulp dienstverlening is dit alleen mogelijk wanneer u al in het bezit bent van onze mobiliteitspas. U kunt bij onze organisatie geen lid worden op het moment dat u al met pech staat. Reparaties aan uw voertuig zijn altijd voor eigen rekening, dit is ook bij alle andere pechhulp dienstverleners van toepassing.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Ik ben nu verzekerd bij de ANWB voor pechhulp. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?

Jazeker! Vanaf januari 2016 is er bij de ANWB een mogelijkheid van tussentijds opzeggen. Bent u een jaar of langer ANWB lid, dan kunt u op elk gewenst moment opzeggen met één maand opzegtermijn. Zo bent u een stuk flexibeler in het kiezen van het moment van beëindiging. Omdat ANWB leden voor een heel jaar vooruit hebben betaald, krijgt men een deel van het betaalde bedrag terug. Hoeveel dat is hangt af van het moment waarop men opzegt. Een rekenvoorbeeld:

Stel u belt op 15 mei 2017 naar de ANWB om uw ANWB-lidmaatschap en uw Wegenwacht service op te zeggen, dan lopen beiden nog door tot en met 15 juni 2017. Als uw lidmaatschapsjaar was ingegaan op 1 januari 2017, dan heeft u er 135 dagen gebruik van gemaakt. De resterende dagen van het jaar, in dit geval 230, bent u geen lid meer. Het voor die dagen vooruitbetaalde bedrag krijgt u dan van de ANWB terug.

U kunt ook alleen uw pechhulp module bij de ANWB opzeggen. Zo behoudt u bijvoorbeeld uw credit card of uw ANWB magazine. Onderstaand vindt u tevens een link naar de website van de ANWB met meer toelichting en de wijze van opzeggen. Dit kan schriftelijk maar kan ook telefonisch. Vraag uw receptionist eventueel naar het handige opzegformulier.

https://www.anwb.nl/lidmaatschap/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen-wijzigen

Voor welke voertuigen geldt er een uitzondering van acceptatie?

Voor pechhulp dienstverlening dient u op het moment van pech in het bezit te zijn van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. De Pechonderwegservice pas kan niet worden verkregen voor:

  • Taxi’s
  • Lesauto’s
  • 8 of 9 persoonsbussen
  • Auto’s en/of busjes die gebruikt worden voor koeriersdiensten
  • Auto’s die gebruikt worden voor rally rijden of zogenaamde carbage run
  • Motorfietsen
  • Brommobielen
  • Voertuigen zonder geldige APK keuring
  • Voertuigen met een buitenlands kenteken

Pechonderwegservice.nl en deelnemende autobedrijven behouden zich het recht voor om voertuigen en personen te weigeren voor acceptatie, mochten daar gegronde redenen voor zijn. Wanneer er sprake is van het (bewust) schenden en/of misbruik maken van onze pechhulp dienstverlening en/of onze voorwaarden, kan uitsluiting van deelname plaatsvinden. Mochten er kosten zijn gemaakt voor pechhulp verlening op bovenstaande voertuigen dan bereken wij alle gemaakte kosten aan u door.

Kan ik een voertuig met een buitenlands kenteken aanmelden?

Nee, dit is niet mogelijk. Het systeem zal het kenteken niet direct weigeren maar invoer van buitenlandse kenteken is niet toegestaan. Mocht er toch pechhulp worden ingeroepen dan berekenen wij alle kosten van de pechhulpverlening door aan het autobedrijf welke het buitenlandse kenteken heeft ingevoerd. De verantwoording hiervan ligt altijd bij het autobedrijf. Zij zijn verantwoordelijk voor de invoer van juiste kenteken gegevens. Op buitenlandse kentekens verlenen wij geen pechhulp, ook al zijn deze ingevoerd.

Indien er moedwillig misbruik wordt gemaakt door het verstrekken van onjuiste algemene informatie, persoons- en kenteken informatie, behouden wij ons het recht voor om alle gemaakt kosten voor hulp en pechhulp dienstverlening te verhalen op de persoon in kwestie. Alle telefoongesprekken worden in uw én ons belang opgenomen om zo klanttevredenheid te verhogen en misbruik te voorkomen.

 

Ik doe mee aan een Rally, heb ik dan recht op pechhulp?

Nee. Wij voorzien niet in mobiliteitsservice wanneer er sprake is van deelname aan een Rally. Mocht blijken dat er sprake is van pech én van verleende pechhulp bij deelname aan een Rally dan behouden wij ons het recht voor om alle gemaakte kosten op U te verhalen

Ik doe mee aan een toertocht, heb ik dan recht op pechhulp?

Wanneer u met uw eigen auto sporadisch meedoet met een toertocht kunt u bij onverhoopte pech aanspraak maken op onze pechhulpdienstverlening, mits uw voertuig is voorzien van onze mobiliteitsservice. Rally’s zijn ten alle tijden uitgezonderd. Wanneer u meerdere keren per jaar aan een toertocht deelneemt, al of niet in club- of verenigingsverband, behouden wij ons het recht voor om bij pech ook uw onderhoud en kilometrage te controleren. Uw auto dient bij pech volgens fabrieksspecificatie, onderhoudsschema en kilometrage, periodiek onderhouden te zijn. Indien uw voertuig hieraan niet voldoet, behouden wij ons het recht voor om gemaakte kosten in binnen- en buitenland volledig in rekening te brengen. Sommige toertochten in het buitenland vragen het uiterste van vaak oudere auto’s waarbij er tevens duizenden kilometers afgelegd worden. Hier is onze pas niet voor bedoeld nog qua prijs op gebaseerd.

Is de mobiliteitspas ook verkrijgbaar voor taxi en/of koeriersbedrijven?

Nee. Omdat deze vracht- en taxiauto’s en busjes vaak dag en nacht onderweg zijn, maken deze veel meer kilometers. Dit is de reden dat wij hier niet in voorzien. Indien er toch mobilitteitspassen geregistreerd worden voor deze categorie weggebruikers, behouden wij ons het recht voor in deze gevallen geen pechhulp te verlenen.

Kan de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl tussentijds opgezegd worden?

De mobiliteitspas kan niet tussentijds opgezegd worden, ook niet als de auto wordt verkocht. Indien u dit wenst kunt u na verkoop of inruil uw autobedrijf verzoeken uw klantgegevens te ontkoppelen van het desbetreffende kenteken. De mobiliteitsservice is echter altijd kenteken gebonden en blijft 1 jaar geldig. Diegene die met het betreffende voertuig pech heeft, verlenen wij mobiliteitsservice. De mobiliteitsservice verloopt uiteindelijk altijd automatisch na 1 jaar. Tenzij u deze zelf via een aangesloten autobedrijf weer verlengd heeft. De mobiliteitspas is kentekengebonden en blijft vanaf de datum van uitgifte 1 jaar geldig, ook wanneer de auto overgaat naar een andere eigenaar welke woonachtig is in Nederland. Omdat de mobiliteitsservice 1 jaar geldig is vanaf de afgifte/registratie datum en kentekengebonden is, is restitutie dus niet mogelijk daar de service op zich van toepassing blijft ondanks dat de naam van de bestuurder wellicht anders is (kenteken gebonden mobiliteitsservice).

Acceptatie van uw voertuig

Om in aanmerking te komen voor onze mobiliteitspas moet uw voertuig aan de volgende voorwaarden voldoen:

  • Er is sprake van (recent) uitgevoerd regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf volgens onderhoudsschema (fabrieksopgave is leidend)  
  • De auto is voorzien van een geldig Nederlands kenteken
  • De auto is niet zwaarder dan 3.500 kg (eigen massa vermeerderd met het laadvermogen)
  • De eigenaar van de auto heeft een geldig woonadres in Nederland
  • Uw voertuig moet APK zijn gekeurd (geldige APK) op het moment van registratie en melding
  • Er zijn geen aanpassingen aan uw auto verricht waardoor de pech is ontstaan
  • Er is geen sprake van langdurige nalatigheid met betrekking tot onderhoud
  • Uw auto heeft geen verborgen gebreken waarbij het aannemelijk is dat u op korte termijn pechhulp nodig heeft

Pechonderwegservice.nl en deelnemende autobedrijven behouden zich het recht voor om geen mobiliteitspas te verstrekken en/of personen te weigeren, mochten daar gegronde redenen voor zijn. Deze redenen hoeven niet opgenomen te zijn op deze website. Bij bewust misbruik van onze service, onze alarmcentrale of onze pechhulp dienstverlening, behouden wij ons het recht voor alle gemaakte kosten op de persoon in kwestie te verhalen. Wij attenderen u er op dat alle telefoongesprekken met onze alarmcentrale worden opgenomen. Voor een goede dienstverlening, en om bewust misbruik te voorkomen, is dit in uw én ons belang.

Hoe lang is de wachttijd?

In tegenstelling tot veel concurrenten hanteren wij geen wachttijd voordat de registratie actief wordt. U heeft na het uitgevoerde auto onderhoud en na registratie bij Pechonderwegservice.nl direct recht op mobiliteitsservice. De wachttijd bij pech onderweg is gemiddeld 35 minuten.

Het is niet mogelijk om voertuigen welke al met pech staan, aan te melden voor registratie. Indien voertuigen welke al met pech staan toch geregistreerd worden om zo pechhulp te verkrijgen, behouden wij ons het recht voor om alle (!) gemaakte kosten door te berekenen aan het betreffende autobedrijf welke het voertuig met pech geregistreerd heeft. Tevens is er sprake van een hoge boete en kan uitsluiting van deelname plaatsvinden. Wij controleren op registraties en voeren steekproefsgewijs controles uit bij pech.

Waar vind ik de voorwaarden?

De algemene voorwaarden van Pechonderwegservice.nl staan op deze website beschreven. Mocht U toch nog vragen hebben dan kunt U ons bellen op nummer 085-7733750. Dit is ons informatienummer en niet het nummer voor pechhulp.

Staat uw vraag er niet tussen?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met een deelnemend autobedrijf bij U in de buurt of met het bedrijf dat de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl heeft uitgegeven. U kunt ons tijdens kantooruren bellen op onze servicedesk: Telefoonnnummer 085-7733750. Ook kunt U een email sturen: info@pechonderwegservice.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 12 uur te beantwoorden.

Restitutie

Een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is 1 jaar geldig vanaf de dag van afgifte. Onze pas is kentekengebonden en nooit tussentijds om te zetten op een ander kenteken. Wij weten dan namelijk niets over de staat van het betreffende voertuig of de betreffende onderhoudshistorie. Restitutie is dan ook niet mogelijk.

Misbruik

Indien er moedwillig misbruik wordt gemaakt door het verstrekken van onjuiste algemene, persoons- en/of kentekeninformatie, behouden wij ons het recht voor om alle gemaakte kosten voor hulp en pechhulp dienstverlening te verhalen op de persoon in kwestie. Alle telefoongesprekken worden in uw én ons belang opgenomen om zo klanttevredenheid te verhogen en misbruik te voorkomen.

Registratie van een voertuig dat al met pech staat is ten strengste verboden en valt onder fraude. Mocht hier sprake van zijn dan berekenen wij alle (!) hulpverleningskosten door aan het autobedrijf, berekenen wij tevens een forse boete en sluiten wij het autobedrijf direct uit van verdere deelname. Wij voeren steekproefsgewijs registratiecontroles uit waarbij onze aandacht vooral uitgaat naar kentekens die na registratie al dezelfde dag of relatief snel met pech staan. Geen registratie is geen pechhulp, registratie bij pech is fraude. Wij verlenen geen pechhulpverlening op voertuigen welke niet geregistreerd zijn, hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk. 

Wat kost de mobiliteitsservice van Pechonderwegservice.nl?
Wat kost de mobiliteitsservice van Pechonderwegservice.nl?

De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is alleen verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Fabrieksopgave is hierbij leidend. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u hier vinden.

Voor onze mobiliteitspas betaalt U maximaal € 49,95 per jaar. U heeft dan 1 jaar lang pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa. Onze pas is kentekengebonden. Dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit geldt ook voor de passagiers op basis van het aantal zitplaatsen van de personenauto. Tevens voorziet onze mobiliteitspas in pechhulp voor uw caravan en aanhanger. Voorwaarde is dat het trekkende voertuig bij ons bekend én geregistreerd is.

Ondanks onze uiterste zorg kunnen wij zelfstandig doorgevoerde prijsverhogingen van autobedrijven betreffende onze mobiliteitsservice nooit helemaal uitsluiten. Het is echter ten strengste verboden. Niet voor niets onderscheiden wij ons op basis van prijs en service. Ook in 2018 hebben wij onze pasprijs niet verhoogd. Indien U meer dan € 49,95 heeft betaald dient uw autobedrijf het teveel betaalde bedrag aan U te restitueren. Wij stellen het zeer op prijs hiervan ook op de hoogte te worden gesteld. Wij zullen dan het autobedrijf hierop aanspreken.

Hoe vaak kan ik gebruik maken van pechhulpverlening?
Hoe vaak kan ik gebruik maken van pechhulpverlening?

Om te voorkomen dat mensen door blijven rijden met bestaande problemen en niet kiezen voor vervanging of reparatie, hebben wij een maximum gesteld aan het aantal keren dat iemand onze pechhulp binnen 1 jaar kan inschakelen voor hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld in het geval van een lege accu. Indien er binnen een jaar drie keer voor hetzelfde probleem pechhulp ingeschakeld wordt, behouden wij ons het recht voor om geen pechhulp meer te verlenen. Indien wij het vermoeden hebben dat problemen niet opgelost worden, behouden wij ons het recht voor geen pechhulp te verlenen óf de gemaakte kosten in zijn geheel door te belasten aan de pashouder. Dit om misbruik te voorkomen.

Het maximum aantal keren dat u van onze pechhulp gebruik kunt maken voor verschillende oorzaken is 4 keer per jaar. Onderhoud zorgt ervoor dat de kans op pech klein is, bij meer dan 4 keer pech per jaar is er vermoedelijk meer aan de hand met het betreffende voertuig of worden onze voorwaarden omtrent onderhoud en of reparatie verplichting niet nageleefd. Wanneer u op een eerlijke manier gebruik maakt van onze dienstverlening zal uitsluiting van pechhulpverlening niet voorkomen. Bij twijfel vragen wij de onderhoudshistorie van uw voertuig op.

Heeft u pech gehad door een lege accu? Neem dan na pechhulpverlening direct contact op met uw autobedrijf zodat de accu zo nodig vervangen kan worden. Zo voorkomt u dat u de volgende dag weer met een legen accu staat en voorkomt u tevens dat u versneld door uw pechhulpverlening heen bent. Heeft u problemen? Rijd dan niet door maar bel met uw garage voor advies of reparatie.

Pechonderwegservice.nl behoud zich het recht voor om geen pechhulp te verlenen wanneer mensen door blijven rijden met bestaande problemen. Doorrijden met bestaande problemen kan resulteren in herhaling van pech, dit is dus niet toegestaan. Wij kunnen uw pechhulp opschorten totdat u de reparatie nota heeft overlegd.

Bij herhaling bellen voor een lege accu en aansluitende pechhulpverlening kan resulteren in directe (tijdelijke) uitsluiting van deelname. Uw pechhulp registratie schorten wij op totdat de accu vervangen is of het probleem is verholpen. Bij een lege accu en starthulpverlening graag in uw én ons belang z.s.m. door naar uw garage om de accu te checken en zo nodig direct te vervangen! Zo houden wij de pechhulp voor iedereen voordelig en voorkomt u dat u zelf bij herhaling met problemen staat die eenvoudig voorkomen hadden kunnen worden.

 

 

Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper zijn dan de ANWB en Route Mobiel?
Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper zijn dan de ANWB en Route Mobiel?

Hoe kan Pechonderwegservice.nl zoveel goedkoper dan de ANWB en Route Mobiel?

Dit is eenvoudig te verklaren. Bij de ANWB is onderhoud geen verplichting voor het aangaan van een lidmaatschap. De ANWB kent slechts drie voorwaarden waaraan iemand moet voldoen voor het verkrijgen van een pechhulp lidmaatschap:

* Het voertuig dient voorzien te zijn van een Nederlands kenteken
* Het voertuig dient voorzien te zijn van een (nog) geldige APK
* De persoon in kwestie (persoonsgebonden pechhulp) dient in Nederland woonachtig te zijn

Geen van deze drie voorwaarden zeggen iets over de betrouwbaarheid van het aan te melden voertuig. Daarnaast betaalt iedereen, ongeacht de leeftijd van de auto, hetzelfde bedrag bij dezelfde dekking. Iemand met een oude auto die slecht onderhouden is maar waarbij het voertuig nog wel voorzien is van een APK, betaalt evenveel als iemand met een auto van een zeer recent bouwjaar. Met andere woorden, indien U een auto heeft die goed onderhouden is betaalt U automatisch mee voor pechhulp aan auto’s die in een veel slechtere staat verkeren. Bij de ANWB is er door deze handelswijze sprake van veel meer pechmeldingen. Dit is terug te zien in het in rekening gebrachte tarief van € 145,- per jaar bij Europese dekking, ongeacht leeftijd en staat van de auto. Jarenlang lidmaatschap of een minder uitgebreide dekking kan dit bedrag verlagen. Pechonderwegservice.nl blijft echter veel goedkoper.

Pechonderwegservice.nl stelt regulier uitgevoerd auto onderhoud (fabrieksopgave is leidend) als voorwaarde voor het uitgeven van een mobiliteitspas. Tenslotte vermindert uitgevoerd auto onderhoud de kans op pech aanzienlijk. Dit voordeel hebben wij direct verwerkt in de pasprijs voor iedereen. Zo betaalt U niet mee voor de pechhulp van een ander en komt het voordeel U direct toe. De pasprijs van Pechonderwegservice.nl is maar liefst € 95,- euro goedkoper dan die van de ANWB.

Bespaar direct geld en zeg uw dure ANWB of Route Mobiel lidmaatschap direct op. Indien U langer dan 1 jaar lid bent kunt U direct opzeggen met een opzegtermijn van 1 maand. U kunt dit telefonisch doen bij zowel de ANWB als Route Mobiel. U hoeft uw lidmaatschap niet op te zeggen, zeg alleen het onderdeel pechhulp op. Zo behoudt U uw kortingspas voor de winkels, uw magazine en bijvoorbeeld uw credit card.

Is de pechhulp van Pechonderwegservice.nl net zo goed als ANWB of Route Mobiel?
Is de pechhulp van Pechonderwegservice.nl net zo goed als ANWB of Route Mobiel?

Pechonderwegservice.nl hanteert een budgetprijs maar is geen budget product! Wij bieden een zeer uitgebreide service! 24 uur per dag en 7 dagen in de week is onze alarmcentrale bemand en kunt u, bij onverhoopte pech, gebruik maken van een goede en snelle pechhulp.

De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl voorziet u bij afgifte 1 jaar lang in pechhulp voor uw auto, uw caravan én uw aanhanger. Onze pas is kentekengebonden en niet persoonsgebonden. Iedere bestuurder van uw auto heeft dus recht op pechhulp! Bij pech in het buitenland voorzien wij indien nodig ook in (een) hotelovernachting(en) én vervangend vervoer.

Wanneer u onze pechhulp service vergelijkt met ANWB en bijvoorbeeld Route Mobiel zult u zien dat onze service standaard zeer uitgebreid is en in veel gevallen voorziet in betere service voor slechts € 49,95 per jaar.

Zorgeloos autorijden begint met een mobiliteitspas van POWS!

Voorziet Pechonderwegservice.nl ook in pechhulp aan mijn caravan en/of aanhanger?
Voorziet Pechonderwegservice.nl ook in pechhulp aan mijn caravan en/of aanhanger?

Ja. Ook bij pech met uw caravan en/of aanhanger (*) voorzien wij in pechhulp verlening. Er moet dan wel sprake zijn van echte pech waarbij uw mobiliteit in het geding is. Denk hierbij aan pechhulp bij een lekke band en/of problemen met uw (oploop) rem. Wij verlenen geen pechhulp bij kleine problemen waarbij mobiliteit niet in het geding is. Denk dan aan kleine problemen zoals een lekkende kraan, een raam welke niet goed sluit of problemen met de mover. Wij voorzien niet in het aanbieden van een vervangende caravan en/of aanhanger. Bij pech waarbij u niet verder kunt en wij niet ter plaatse kunnen zorgen voor mobiliteit, nemen wij altijd de auto en de caravan en/of aanhanger mee.

(*)
Een voorwaarde voor pechhulp aan uw caravan en/of aanhanger is dat het trekkende voertuig voorzien is van een geldige mobiliteitspas waarbij het kenteken als zodanig bij ons bekend én geregistreerd is.

Wat kost de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl?
Wat kost de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl?

De mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is alleen verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u hier vinden.

Voor onze mobiliteitspas betaalt U maximaal € 49,95 per jaar. U heeft dan 1 jaar lang pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa. Onze pas is kentekengebonden. Dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit geldt ook voor de passagiers op basis van het aantal zitplaatsen van de personenauto. Tevens voorziet onze mobiliteitspas in pechhulp voor uw caravan en aanhanger. Voorwaarde is dat het trekkende voertuig bij ons bekend én geregistreerd is.

Mijn auto is al wat ouder, betaal ik dan meer?
Mijn auto is al wat ouder, betaal ik dan meer?

Nee. In tegenstelling tot veel concurrenten (bijvoorbeeld de BOVAG) maken wij geen onderscheid in pas prijs voor wat betreft de leeftijd of kilometerstand van uw auto. De pas kost € 49,95. De enige voorwaarde die wij stellen aan het verkrijgen van onze mobiliteitspas is onderhoud. U dient regulier jaarlijks auto onderhoud te laten uitvoeren aan uw auto en dit bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven waar u terecht kunt voor onderhoud én onze pas kunt verkrijgen kunt u vinden via deze link.

Mijn auto is goed onderhouden maar heeft een hogere kilometerstand, betaal ik dan meer?
Mijn auto is goed onderhouden maar heeft een hogere kilometerstand, betaal ik dan meer?

Nee. Ook in het geval van een hogere kilometerstand is onze pas prijs € 49,95. Ook hier stellen wij de voorwaarde van auto onderhoud. Voor het verkrijgen van onze mobiliteitspas dient u regulier auto onderhoud te laten uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Wanneer u onderhoud heeft laten uitvoeren, kunt u onze pas aanschaffen. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u via deze link vinden.

Voor wie is Pechonderwegservice.nl?
Voor wie is Pechonderwegservice.nl?

De Pechonderwegservice pas is voor iedereen verkrijgbaar die regulier auto onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Regulier auto onderhoud betekent geadviseerd jaarlijks onderhoud volgens onderhoudsschema. Indien u onderhoud heeft laten uitvoeren is uitgifte van onze pas bij het betreffende autobedrijf mogelijk. De reguliere prijs van onze pas is € 49,95. Hiervoor heeft u 1 jaar lang 24/7 recht op pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*). Op het moment van pech dient u voor pechhulp in het bezit te zijn van onze mobiliteitspas. Alleen dan kunt u gebruik maken van onze service. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk.

Bij vragen belt u tijdens kantoor uren gerust met onze service lijn. Het nummer is 085-7733750. Dit is niet het nummer van onze alarmcentrale!

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Welk nummer bel ik bij pech?
Welk nummer bel ik bij pech?

Om gebruik te kunnen maken van onze 24/7 pechhulp dienstverlening, dient u in het bezit te zijn van een geldige Pechonderwegservice pas. Onze alarmcentrale is 24 uur per dag, 7 dagen in de week, dag én nacht, bereikbaar.

Het telefoonnummer van onze alarmcentrale is: 088-8778159 (Alleen pechhulp indien u in het bezit bent van onze pechhulp pas)

Vanuit het buitenland belt u: 0031-88-8778159 (Alleen pechhulp indien u in het bezit bent van onze pechhulp pas)

Bent u in het bezit van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl? Bel dan gerust en geef uw kenteken, uw locatie en het probleem door. De pechhulp dienstverlener komt dan zo snel mogelijk naar u toe. Indien u niet in het bezit bent van een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl kunnen wij u niet van dienst zijn. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk bij onze organisatie.

Ik sta al met pech, kan ik direct lid worden?
Ik sta al met pech, kan ik direct lid worden?

Indien u geen mobiliteitspas van Pechonderwegservice heeft, is pechhulp verlening niet mogelijk. Indien u met pech staat kunt u bij onze organisatie dan ook niet direct lid worden. Onze pas is alleen verkrijgbaar bij uitgevoerd regulier auto onderhoud en dit bij een deelnemend autobedrijf op onze site. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u vinden via deze link.

Niet in het bezit van onze Pechonderwegservice pas? Helaas, geen pechhulp verlening!
Niet in het bezit van onze Pechonderwegservice pas? Helaas, geen pechhulp verlening!

Voor het gebruik maken van onze alarmcentrale en onze pechhulp dienstverlening, is het vereist dat u in het bezit bent van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Indien u niet in het bezit bent van onze mobiliteitspas is pechhulp dienstverlening niet mogelijk. Ook is het bij onze organisatie niet mogelijk direct lid te worden indien u reeds met pech staat.

Wat is Pechonderwegservice.nl voor pechhulp?
Wat is Pechonderwegservice.nl voor pechhulp?

Pechonderwegservice.nl is, in tegenstelling tot veel andere aanbieders, geen duur verzekeringsproduct of verzekeringsmaatschappij maar een service product dankzij onderhoud! Omdat u onderhoud heeft laten uitvoeren, kunt u ons service product aanschaffen zodat u bij pech hulp heeft en dit mede dankzij uw eigen autobedrijf. Dit ziet u terug in onze voordelige no-nonsense prijs! Samen met onze partners VHD en Europ Assistance zorgen wij ervoor dat u goed en adequaat geholpen wordt bij pech onderweg in eigen woonplaatsbinnen- en/of buitenland (*). Hiervoor dient u in het bezit te zijn van een geldige Pechonderwegservice pas. In geval van pech is de pechhulp verlening voor u als klant kosteloos. Kosten voor reparatie in een garage zijn uiteraard wel voor uw rekening. Dit is bij andere pechhulpdiensten niet anders. Indien noodzakelijk heeft u ook recht op (tijdelijk) vervangend vervoer en/of een hotelovernachting. Pechonderwegservice.nl beschikt over een landelijk dekkend netwerk van pechhulp bedrijven zoals bergers en sleepdiensten. Autobedrijven bieden onze service aan maar ondersteunen niet bij pech onderweg, dit vindt plaats via het landelijke netwerk van bergers, aangestuurd vanuit de 24/7 alarmcentrale.

Onze pechhulp dienstverlening is zeer goed en zeer compleet. Wij voorzien in 24/7 snelle en goede pechhulpdienstverlening en zijn wat dat betreft minimaal vergelijkbaar met organisaties zoals de ANWB, SOS international, BOVAG pechhulp of Route Mobiel. Wij zijn echter stukken voordeliger! Met andere woorden, goede en snelle pechhulp service en dit tegen een zeer scherpe prijs. Kijk en vergelijk, u zult zien dat u zichzelf veel geld kunt besparen.

Onze pas is verkrijgbaar in combinatie met uitgevoerd regulier auto onderhoud. Indien u onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf welke vermeld staat op onze website, heeft u de mogelijkheid de pas tegen een tarief van € 49,95 te verkrijgen. Onze organisatie werkt op basis van lage overhead kosten en een no-nonsense filosofie. Zo kunnen wij voordelig werken en concurrentie voorblijven. Dit voordeel ziet u direct terug in het verschil in prijs tussen onze pas en alle andere aanbieders van pechhulp. Kijk en vergelijk gerust en laat u niet verblinden door voordelige aanbieders met een “verborgen” eigen risico van bijvoorbeeld € 60,- per pechmelding. Dan bent u alsnog veel duurder uit. Een eigen risico is bij ons nooit van toepassing! (reparatie kosten zijn wel voor eigen rekening maar dit is bij alle pechhulp diensten het geval).

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Waar is de Pechonderwegservice pas geldig?
Waar is de Pechonderwegservice pas geldig?

De Pechonderwegservice pas is geldig in Nederland en Europa (*). In de voorwaarden leest u daar meer over. U heeft tevens recht op 24/7 pechhulp in uw eigen woonplaats. Met een standaard service verlening in uw woonplaats, Nederland én Europa bieden wij dé voordeligste pechhulp. U dient voor pechhulp dienstverlening wel in het bezit te zijn van onze mobiliteitspas. Uw kenteken dient daarnaast voor te komen in onze database. De autobedrijven verzorgen zelf deze registraties.

Onze mobiliteitspas is verkrijgbaar in combinatie met regulier uitgevoerd auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Een overzicht van deelnemende autobedrijven kunt u op onze website vinden. Maak gerust uw eigen garage attent op onze mogelijkheden. Indien zij zich als autobedrijf (gratis) aansluiten bij ons netwerk kunt u straks ook bij uw eigen garage onze mobiliteitspas verkrijgen.

Onze pas is verkrijgbaar in combinatie met uitgevoerd auto onderhoud voor een vaste prijs van € 49,95. Voor dit bedrag heeft u 1 jaar lang pechhulp in eigen woonplaats, Nederland én Europa (*). Sinds de start op 1 juni 2015 is onze pas nooit in prijs verhoogd. Wel is de service verder uitgebreid met standaard caravan en aanhanger pechhulp.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Wie krijgt er pechhulp als mijn auto pech heeft?
Wie krijgt er pechhulp als mijn auto pech heeft?

De Pechonderwegservice pas is kenteken gebonden. Dit betekent dat iedereen die in uw auto rijdt, recht heeft op pechhulp. Dit is ook van toepassing op de passagiers. Ook zij hebben recht op onze dienstverlening bij pech met uw voertuig (op basis van het maximaal aantal zitplaatsen in de personen auto). Personenbussen zijn uitgesloten van pechhulp (bijvoorbeeld 8-9 persoonsbussen).

Indien u gebruik wenst te maken van onze alarmcentrale en dienstverlening dient u in het bezit te zijn van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. Alleen dan heeft u recht op onze service. Indien u geen pas van onze organisatie heeft kunnen wij u geen pechhulp verlenen. Ook is het niet mogelijk om lid te worden op het moment dat u al met pech staat.

Wat is de looptijd van de Pechonderwegservice pas?
Wat is de looptijd van de Pechonderwegservice pas?

De looptijd is altijd 12 maanden vanaf de dag van uitgifte/registratie en stopt na exact 1 jaar automatisch. Als u voor of vlak na het verstrijken van de looptijd van uw mobiliteitspas wederom regulier klein- of groot onderhoud laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf, kunt u weer voor 1 jaar de Pechonderwegservice pas verkrijgen tegen de dan geldende condities. Voor geheel 2017 is onze pas prijs gelijk gebleven aan het tarief van 2015 en 2016. Ook in 2018 bedraagt onze pas prijs wederom slechts € 49,95 voor 1 jaar pechhulp in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*).

Dankzij uitgevoerd auto onderhoud bij gerenommeerde autobedrijven reduceert u de kans op pech en kunt u probleemloos autorijden. Pech zit echter in een klein hoekje en komt altijd ongelegen. Door de combinatie van auto onderhoud en gekoppelde pas uitgifte kunnen wij u samen met onze deelnemende autobedrijven een voordelige mobiliteitspas bieden. Is er onverhoopt toch sprake van pech dan helpen wij u snel, goed en dit zonder eigen risico! Reparaties zijn voor eigen rekening.

De prijs van onze mobiliteitsservice is transparant. Uw autobedrijf levert u de mobiliteitsservice als service product waarbij er geen marge is voor het autobedrijf. Zij betalen exact hetzelfde bedrag voor de registratie.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Ik wil graag zo snel mogelijk de Pechonderwegservice pas verkrijgen
Ik wil graag zo snel mogelijk de Pechonderwegservice pas verkrijgen

Bij regulier auto onderhoud komt u in aanmerking voor onze Pechonderwegservice pas. Afhankelijk van klein of groot auto onderhoud, acties en/of aanbiedingen van het deelnemende autobedrijf, betaalt u voor onze pas nooit meer dan € 49,95 per jaar. Neem contact op met een deelnemend autobedrijf, maak een afspraak voor onderhoud én vraag naar onze pas. Een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is, kunt u vinden op deze website.

U kunt onze pas niet los verkrijgen zonder onderhoud. Juist de combinatie van uitgevoerd auto onderhoud en uitgifte van de pas, zorgt voor een betaalbare pechhulp. De basis voor probleemloos autorijden is tenslotte al gelegd door het uitgevoerde onderhoud. U kunt bij ons geen pechhulp dienstverlening krijgen indien u geen mobiliteitspas van onze organisatie bezit. Ook is het niet mogelijk om pechhulp te vekrijgen indien u geen pas heeft en al met pech staat.

Verleent Pechonderwegservice.nl ook service bij een ongeval?
Verleent Pechonderwegservice.nl ook service bij een ongeval?

Nee. Bij een ongeval schakelt u altijd uw eigen (auto) verzekering in.

Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als mijn auto is gestolen of total loss is?
Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als mijn auto is gestolen of total loss is?

Meld diefstal of het ‘total loss’ raken van uw auto bij uw Pech onderweg service autobedrijf. De Pechonderwegservice pas wordt dan stopgezet. Restitutie of deel restitutie van een (betaald) lidmaatschap is niet van toepassing daar de Pechonderwegservice pas kenteken gebonden is. Restitutie is dus niet mogelijk.

Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als ik mijn auto heb verkocht?
Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als ik mijn auto heb verkocht?

Niets. De kenteken gebonden mobiliteitsservice blijft geldig voor de aangemelde auto. De nieuwe eigenaar kan gebruik blijven maken van de pechhulp via Pechonderwegservice.nl, en dit tot aan het einde van het betreffende jaar, gerekend vanaf de registratie datum. Deze vervaldatum staat nagenoeg altijd op de pas (of brief welke u mee heeft gekregen) vermeld. Indien u als nieuwe eigenaar van de auto de mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl wilt verlengen, kunt u een afspraak maken voor uw jaarlijks auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf op onze site. Daarna is de pas bij het betreffende autobedrijf verkrijgbaar. De normale prijs in combinatie met auto onderhoud bedraagt voor 2018 maximaal € 49,95 per jaar. Hiervoor heeft u 1 jaar lang 24/7 mobiliteitsservice in uw eigen woonplaats, Nederland én Europa (*).

Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als de eigenaar van de auto overlijdt?
Wat gebeurt er met de Pechonderwegservice pas als de eigenaar van de auto overlijdt?

De Pechonderwegservice pas blijft geldig voor de aangemelde auto. De nabestaanden kunnen aan het betreffende autobedrijf welke de pas heeft uitgegeven, doorgeven wie de nieuwe eigenaar wordt. Zo kunnen wij de pas gegevens voor u aanpassen en blijft de pas geldig.

Bij pech verlenen wij hulpverlening aan het voertuig én de inzittenden. Wij voorzien niet in hulpverlening wanneer de chauffeur uitvalt door lichamelijke klachten en/of gebreken en het voertuig verder rijdbaar en dus pech vrij is. Een pechhulp is geen reisverzekering.

U heeft uw sleutels in uw auto laten liggen. Valt dit onder de service verlening van Pechonderwegservice.nl ?
U heeft uw sleutels in uw auto laten liggen. Valt dit onder de service verlening van Pechonderwegservice.nl ?

Ja. Ook deze vorm van pech valt onder de service van Pechonderwegservice.nl mits u in het bezit bent van een geldige mobilitteitspas van Pechonderwegservice.nl. U kunt onze alarmcentrale bellen en wij helpen u goed en snel. Lid worden op het moment van pech is niet mogelijk bij onze organisatie.

Mijn Pechonderwegservice pas loopt af. Kan ik nu een nieuwe pas krijgen?
Mijn Pechonderwegservice pas loopt af. Kan ik nu een nieuwe pas krijgen?

U kunt een nieuwe Pechonderwegservice pas krijgen in combinatie met regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf. Klein of groot auto onderhoud dient uitgevoerd te worden volgens onderhoudsschema, fabrieks specificaties en/of fabrieksgararantie. Het advies van het betreffende autobedrijf is hierin leidend.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven waar onze pas verkrijgbaar is kunt u op deze link klikken.

Ik heb een vraag over de Pechonderwegservice pas. Waar kan ik die stellen?
Ik heb een vraag over de Pechonderwegservice pas. Waar kan ik die stellen?

Neem voor vragen contact op met het deelnemende autobedrijf bij u in de buurt of neem contact op met het autobedrijf welke de betreffende pas heeft uitgegeven. U kunt ons tijdens kantoor uren ook bellen op 085-7733750. Dit is ons informatie nummer en niet onze alarmcentrale. Eventueel kunt u ook uw vraag mailen, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact op.

Stuur uw vraag of opmerking naar: info@pechonderwegservice.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 12 uur te beantwoorden.

Voor een overzicht van deelnemende autobedrijven klikt u op deze link.

Mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Waar moet ik die doorgeven?
Mijn persoonlijke gegevens wijzigen. Waar moet ik die doorgeven?

Een wijziging van uw persoonlijke gegevens, bijvoorbeeld omdat u gaat verhuizen of er sprake is van een ander email adres, kunt u doorgeven aan het deelnemende autobedrijf waar u de Pechonderwegservice pas heeft afgesloten. De belangrijkste gegevens voor onze organisatie zijn uw naam en uw kenteken nummer. Op basis van deze gegevens kunnen wij u pechhulp verlenen. Voorwaarde is wel dat deze gegevens kloppen en in ons systeem voorkomen op basis van een geldige Pechonderwegservice pas. Voor een goede pechhulp opvolging willen wij u echter wel adviseren wijzigingen zo spoedig mogelijk door te geven aan uw autobedrijf.

Kan de Pechonderwegservice pas overgezet worden op een andere auto?
Kan de Pechonderwegservice pas overgezet worden op een andere auto?

Nee. Omdat onderhoud de basis is van registratie kan dat niet. De Pechonderwegservice pas is kenteken gebonden en is 1 jaar geldig na uitgifte datum. Mocht u de auto verkopen dan blijft de pas voor de nieuwe eigenaar geldig tot de verloop datum. U kunt voor uw nieuwe voertuig eventueel weer een nieuwe pas verkrijgen mits u het reguliere auto onderhoud ook laat uitvoeren bij een deelnemend autobedrijf. Registratie van uw kenteken is alleen mogelijk in combinatie met uitgevoerd onderhoud. Wanneer wij een registratie over zouden zetten naar een ander kenteken hebben wij geen zekerheid meer omtrent de onderhoudshistorie van het betreffende voertuig. Dit is de directe reden dat switchen van kentekens niet mogelijk is. Uitzonderingen zijn niet van toepassing. Een registratie is 1 jaar geldig op het op dat moment geregistreerde kenteken.

Ik ben nu elders voor pechhulp verzekerd. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?
Ik ben nu elders voor pechhulp verzekerd. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?

Jazeker, u kunt overstappen naar Pechonderwegservice.nl. Wij heten u graag van harte welkom! Het is belangrijk om niet te vergeten uw huidige pechhulp (verzekering) op te zeggen, anders heeft u dubbele dekking/service. Kijk in uw eigen polisvoorwaarden wat de opzeg criteria zijn. Op onze website vindt u direct onder “Lid worden” opzegformulieren van andere service verleners zoals BOVAG, ANWB, SOS International en overige aanbieders. Kijk en vergelijk de voorwaarden en de prijs die u nu jaarlijks betaalt. Opzeggen bij de ANWB kan ook telefonisch.

Met een prijs van € 49,95 voor 1 jaar pechhulp in eigen woonplaats, Nederland én Europa (*) behoren wij tot de voordeligste aanbieders van een goede en snelle 24/7 pechhulp verlening. Wij durven gerust te stellen dat wij de concurrentie achter ons laten op basis van service, dienstverlening en prijsstelling. Geen addertjes onder het gras, geen (verborgen) eigen risico, geen flauwekul. In combinatie met onze partners VHD en Europ Assistance bieden wij datgene wat u verlangt bij pech: Goede service! Indien u gebruik wenst te maken van onze pechhulp dienstverlening is dit alleen mogelijk wanneer u al in het bezit bent van onze mobiliteitspas. U kunt bij onze organisatie geen lid worden op het moment dat u al met pech staat. Reparaties aan uw voertuig zijn altijd voor eigen rekening, dit is ook bij alle andere pechhulp dienstverleners van toepassing.

(*) Bekijk welke landen geldig zijn in Europa.
Ik ben nu verzekerd bij de ANWB voor pechhulp. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?
Ik ben nu verzekerd bij de ANWB voor pechhulp. Kan ik overstappen naar Pechonderwegservice.nl?

Jazeker! Vanaf januari 2016 is er bij de ANWB een mogelijkheid van tussentijds opzeggen. Bent u een jaar of langer ANWB lid, dan kunt u vanaf heden op elk gewenst moment opzeggen met één maand opzegtermijn. Zo bent u een stuk flexibeler in het kiezen van het moment van beëindiging. Omdat ANWB leden voor een heel jaar vooruit hebben betaald, krijgt met een deel van het betaalde bedrag terug. Hoeveel dat is hangt af van het moment waarop men opzegt. Een rekenvoorbeeld:

Stel u belt op 15 mei 2017 naar de ANWB om uw ANWB-lidmaatschap en uw Wegenwacht service op te zeggen, dan lopen beiden nog door tot en met 15 juni 2017. Als uw lidmaatschapsjaar was ingegaan op 1 januari 2017, dan heeft u er 135 dagen gebruik van gemaakt. De resterende dagen van het jaar, in dit geval 230, bent u geen lid meer. Het voor die dagen vooruitbetaalde bedrag krijgt u dan van de ANWB terug.

U kunt ook alleen uw pechhulp module bij de ANWB opzeggen. Zo behoudt u bijvoorbeeld uw credit card of uw ANWB magazine. Onderstaand vindt u tevens een link naar de website van de ANWB met meer toelichting en de wijze van opzeggen. Dit kan schriftelijk maar kan ook telefonisch. Vraag uw receptionist eventueel naar het handige opzegformulier.

https://www.anwb.nl/lidmaatschap/veelgestelde-vragen/veelgestelde-vragen-wijzigen

Voor welke voertuigen geldt er een uitzondering van acceptatie?
Voor welke voertuigen geldt er een uitzondering van acceptatie?

Voor pechhulp dienstverlening dient u op het moment van pech in het bezit te zijn van een geldige mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl. De Pechonderwegservice pas kan niet worden verkregen voor:

  • Taxi’s
  • Lesauto’s
  • 8 of 9 persoonsbussen
  • Auto’s en/of busjes die gebruikt worden voor koeriersdiensten
  • Auto’s die gebruikt worden voor rally rijden of zogenaamde carbage run
  • Motorfietsen
  • Brommobielen
  • Voertuigen zonder geldige APK keuring
  • Voertuigen met een buitenlands kenteken

Pechonderwegservice.nl en deelnemende autobedrijven behouden zich het recht voor om voertuigen en personen te weigeren voor acceptatie, mochten daar gegronde redenen voor zijn. Wanneer er sprake is van het (bewust) schenden en/of misbruik maken van onze pechhulp dienstverlening en/of onze voorwaarden, kan uitsluiting van deelname tevens plaatsvinden. Mochten er kosten zijn gemaakt voor pechhulp verlening op bovenstaande voertuigen dan bereken wij alle gemaakte kosten aan u door.

Kan ik een voertuig met een buitenlands kenteken aanmelden?
Kan ik een voertuig met een buitenlands kenteken aanmelden?

Nee, dit is niet mogelijk. Ons registratiesysteem zal het kenteken niet direct weigeren maar invoer van buitenlandse kenteken is niet toegestaan. Mocht er toch pechhulp worden ingeroepen dan berekenen wij alle kosten van de pechhulpverlening door aan het autobedrijf welke het buitenlandse kenteken heeft ingevoerd. De verantwoording hiervan ligt altijd bij het autobedrijf. Zij zijn verantwoordelijk voor de invoer van juiste kenteken gegevens. Buitenlandse kentekens zijn dus niet gedekt ook al zijn deze ingevoerd.

Indien er moedwillig misbruik wordt gemaakt door het verstrekken van onjuiste algemene informatie, persoons- en kenteken informatie, behouden wij ons het recht voor om alle gemaakt kosten voor hulp en pechhulp dienstverlening te verhalen op de persoon in kwestie. Alle telefoongesprekken worden in uw én ons belang opgenomen om zo klanttevredenheid te verhogen en misbruik te voorkomen.

 

Ik doe mee aan een Rally, heb ik dan recht op pechhulp?
Ik doe mee aan een Rally, heb ik dan recht op pechhulp?

Nee. Wij voorzien niet in pechhulp dienstverlening wanneer er sprake is van deelname aan een Rally. Mocht blijken dat er sprake is van pech én van gegeven pechhulp dienstverlening bij deelname aan een Rally dan behouden wij ons het recht voor om alle gemaakte kosten op u te verhalen. Elke vorm van rally’s zijn uitgezonderd van pechhulpverlening.

Ik doe mee aan een toertocht, heb ik dan recht op pechhulp?
Ik doe mee aan een toertocht, heb ik dan recht op pechhulp?

Wanneer u met uw eigen auto sporadisch meedoet met een toertocht kunt u bij onverhoopte pech aanspraak maken op onze pechhulpdienstverlening, mits uw voertuig is voorzien van onze mobiliteitsservice. Rally’s zijn ten alle tijden uitgezonderd. Wanneer u meerdere keren per jaar aan een toertocht deelneemt, al of niet in club- of verenigingsverband, behouden wij ons het recht voor om bij pech ook uw onderhoud en kilometrage te controleren. Uw auto dient bij pech volgens fabrieksspecificatie, onderhoudsschema en kilometrage, periodiek onderhouden te zijn. Indien uw voertuig hieraan niet voldoet, behouden wij ons het recht voor om gemaakte kostten in binnen- en buitenland volledig in rekening te brengen. Sommige toertochten in het buitenland vragen soms het uiterste van vaak oudere auto’s waarbij er tevens duizenden kilometers afgelegd worden. Hier is onze pas niet voor bedoelt nog qua prijs op gebaseerd.

Is de mobiliteitspas ook verkrijgbaar voor taxi en/of koeriersbedrijven?
Is de mobiliteitspas ook verkrijgbaar voor taxi en/of koeriersbedrijven?

Nee. Omdat deze vracht en taxi auto’s en busjes vaak dag en nacht onderweg zijn, maken deze veel meer kilometers. Dit is de reden dat wij hier niet in voorzien. Indien er toch mobilitteitspassen geregistreerd worden voor deze categorie weggebruikers, behouden wij ons het recht voor in deze gevallen geen pechhulp te verlenen.

Kan de Pechonderwegservice pas tussentijds opgezegd worden?
Kan de Pechonderwegservice pas tussentijds opgezegd worden?

De Pechonderwegservice pas kan niet tussentijds opgezegd worden, ook niet als de auto wordt verkocht. Indien u dit wenst kunt u na verkoop of inruil uw garage verzoeken uw klantgegevens te ontkoppelen van het desbetreffende kenteken. De mobiliteitsservice is echter altijd kenteken gebonden en blijft 1 jaar geldig. Diegene die met het betreffende voertuig pech heeft, verlenen wij mobiliteitsservice. De mobiliteitsservice verloopt uiteindelijk altijd automatisch na 1 jaar. Tenzij u deze zelf via een aangesloten autobedrijf weer verlengd heeft. De Pechonderwegservice pas is kenteken gebonden en blijft vanaf de datum van uitgifte 1 jaar geldig, ook wanneer de auto overgaat naar een andere eigenaar welke woonachtig is in Nederland. Omdat de mobiliteitsservice 1 jaar geldig is vanaf de afgifte/registratie datum en kenteken gebonden is, is restitutie dus niet mogelijk daar de service op zich van toepassing blijft ondanks dat de naam van de bestuurder wellicht anders is (kenteken gebonden mobiliteitsservice).

Acceptatie van uw voertuig
Acceptatie van uw voertuig

Om in aanmerking te komen voor onze Pechonderwegservice pas is er een aantal voorwaarden:

* Er is sprake van (recent) uitgevoerd regulier auto onderhoud bij een deelnemend autobedrijf
* De auto is voorzien van een geldig Nederlands kenteken
* De auto is niet zwaarder dan 3.500 kg (Eigen massa vermeerderd met het laadvermogen)
* De eigenaar van de auto heeft een geldig woonadres in Nederland
* De auto moet APK gekeurd zijn op het moment van een pechhulp melding en/of pechhulp ondersteuning
* De auto moet volgens onderhoudsschema regulier onderhouden zijn bij een deelnemend autobedrijf
* Er zijn geen aanpassingen aan uw auto verricht waardoor de pech is ontstaan
* Er is geen sprake van langdurige nalatigheid met betrekking tot onderhoud
* Uw auto heeft geen verborgen gebreken waarbij het aannemelijk is dat u op korte termijn pechhulp nodig heeft

Pechonderwegservice.nl en deelnemende autobedrijven behouden zich het recht voor om geen mobiliteitspas te verstrekken en/of personen te weigeren, mochten daar gegronde redenen voor zijn. Deze redenen hoeven niet opgenomen te zijn op deze website. Bij bewust misbruik van onze service, onze alarmcentrale of onze pechhulp dienstverlening, behouden wij ons het recht voor alle gemaakte kosten op de persoon in kwestie te verhalen. Wij attenderen u er op dat alle telefoongesprekken met onze alarmcentrale worden opgenomen. Voor een goede dienstverlening, en om bewust misbruik te voorkomen, is dit in uw én ons belang.

Hoe lang is de wachttijd?
Hoe lang is de wachttijd?

In tegenstelling tot veel concurrenten hanteren wij geen wachttijd voordat de pas actief wordt. U heeft na het uitgevoerde auto onderhoud en na het afsluiten/overhandigen van uw lidmaatschap direct recht op de pech onderweg service. De Pechonderwegservice pas gaat direct in. De wachttijd op pechhulp bij pech onderweg is maximaal 40 minuten.

Het is niet mogelijk om voertuigen welke al met pech staan, aan te melden voor registratie. Indien voertuigen welke al met pech staan toch geregistreerd worden om zo pechhulp te verkrijgen, behouden wij ons het recht voor om alle (!) gemaakte kosten door te berekenen aan het betreffende autobedrijf welke het voertuig met pech geregistreerd heeft. Tevens is er sprake van een hoge boete en kan uitsluiting van deelname plaatsvinden. Wij controleren op registraties en voeren steekproefsgewijs controles uit bij pech.

Waar vind ik de voorwaarden?
Waar vind ik de voorwaarden?

De algemene voorwaarden van Pechonderwegservice.nl staan op deze website beschreven. Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u ons bellen op nummer 085-7733750. Dit is ons informatie nummer en niet het nummer voor pechhulp.

Staat uw vraag er niet tussen?
Staat uw vraag er niet tussen?

Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact op met een deelnemend autobedrijf bij u in de buurt of met het bedrijf dat de Pechonderwegservice pas heeft uitgegeven. U kunt ons tijdens kantoor uren bellen op onze service desk: Telefoonnnummer 085-7733750. Ook kunt u een email sturen: info@pechonderwegservice.nl. Wij streven ernaar om uw vraag binnen 12 uur te beantwoorden.

Restitutie
Restitutie

Een mobiliteitspas van Pechonderwegservice.nl is 1 jaar geldig vanaf de dag van afgifte. Onze pas is kenteken gebonden en nooit tussentijds om te zetten op een ander kenteken. Wij weten dan namelijk niets over de staat van het betreffende voertuig of de betreffende onderhoudshistorie. Restitutie is dan ook niet mogelijk.

Misbruik
Misbruik

Indien er moedwillig misbruik wordt gemaakt door het verstrekken van onjuiste algemene informatie, persoons- en kenteken informatie, behouden wij ons het recht voor om alle gemaakte kosten voor hulp en pechhulp dienstverlening te verhalen op de persoon in kwestie. Alle telefoongesprekken worden in uw én ons belang opgenomen om zo klanttevredenheid te verhogen en misbruik te voorkomen.

Om te voorkomen dat mensen door blijven rijden met bestaande problemen en niet kiezen voor vervanging of reparatie, hebben wij een maximum gesteld aan het aantal keren dat iemand onze pechhulp binnen 1 jaar kan inschakelen voor hetzelfde probleem. Bijvoorbeeld in het geval van een lege accu. Indien er binnen een jaar meer dan drie keer voor hetzelfde probleem pechhulp ingeschakeld wordt, berekenen wij de 4e keer alle kosten aan de pashouder door. Na de 3e keer ontvangt u van ons een schrijven waarin dit kenbaar gemaakt zal worden. Mochten wij het vermoeden hebben dat problemen niet opgelost worden dan behouden wij ons het recht voor al eerder geen pechhulp te verlenen óf de gemaakte kosten in zijn geheel door te belasten aan de pashouder. Dit om misbruik te voorkomen.

Registraties van voertuigen welke al met pech staan zijn ten strengste verboden en vallen direct onder fraude. Mocht er sprake van zijn dan berekenen wij alle (!) hulpverleningskosten door aan het autobedrijf, berekenen wij tevens een forse boete en sluiten wij het betreffende bedrijf direct uit van verdere deelname. Wij voeren steekproefsgewijs registratie controles uit waarbij onze aandacht vooral uitgaat naar kentekens die na registratie al dezelfde dag of relatief snel met pech staan. Geen registratie is geen pechhulp, registratie bij pech is fraude. Wij verlenen geen pechhulpverlening op voertuigen welke niet geregistreerd zijn, hier zijn geen uitzonderingen op mogelijk. 

Pechhulp in de volgende landen
Per 01-01-2018 is de mobiliteitsservice Europa geldig in de volgende landen:
Albanië, Andorra, België, Bosnië-Herzegovina, Bulgarije, Croatië, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije , Ierland, IJsland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Macedonië, Malta, Marokko, Moldavië, Montenegro, Nederland, Noorwegen, Oekraïne, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Rusland, Servië, Slovenië, Slowaakse Republiek, Spanje, Tsjechische Republiek, Turkije (europeesche deel) , Verenigd Koninkrijk en Noord-Ierland, Wit-Rusland, Zweden en Zwitserland.